Apeel start dochterbedrijf in Nederland

Apeel Sciences opent drie dochterbedrijven in Peru, Mexico en Nederland om tegemoet te kunnen komen aan de wereldwijde vraag naar Apeel-producten. Om haar internationale aanwezigheid te vergroten, heeft het bedrijf ook nieuwe managers aangenomen die haar snelle groei zullen ondersteunen.

Het eerstedochterkantoor van Apeel zal gevestigd zijn in Nederland, één van de grootste exporteurs van levensmiddelen en AGF en zal heel Europa bedienen. De overige twee satellietkantoren van Apeel zullen in Peru en Mexico worden geopend, regio's die de oplossingen van Apeel ter voorkoming van voedselverspilling maar al te graag willen benutten. 

Apeel heeft haar team uitgebreid met vijf nieuwe managers om haar groei in goede banen te leiden. Hiermee komt het totale personeelsbestand van Apeel op 200. Het bedrijf biedt momenteel meer dan 100 vacante loopbaanmogelijkheden in drie continenten aan, waaronder vacatures binnen de afdelingen Product & Strategy, Operations en Engineering. 

  • Jason De Turris, vicedirecteur Brand. Jason brengt twintig jaar marketingervaring in en werkte eerder bij bedrijven als Rolex, Jell-O, Xbox, American Express en Naked Juice. Hij zal zijn expertise op het gebied van het opbouwen van wereldmerken gebruiken om het merk Apeel te vestigen en een wereldwijde retailstrategie te ontwikkelen.
  • Viviane Schappo, directeur Supplier Relations, Latijns-Amerika. Viviane is afkomstig van C.H. Robinson, een bedrijf met een omzet van €15 mld. Ze zal zich richten op de ontwikkelingen van de markt in Latijns-Amerika en de partners van Apeel steunen en verantwoordelijk zijn voor implementatieprocessen. 
  • Megan Opp, Chief People Officer. Megan zal ervoor zorgen dat de cultuur van Apeel zich naadloos aanpast aan het groeiende bedrijf en zal toptalent aan blijven trekken. 
  • Bill Strong, Chief Financial Officer. Bill is aangesteld als financieel directeur en zorgde er tot nu toe al voor dat Apeel al €99 mln bijeen kon brengen
  • Erich Klawuhn, vicedirecteur Product. Erich is aangenomen om de Apeel-prodcuten te marketen en mogelijkheden te ontdekken voor de toepassing van Apeel-oplossingen. Voorheen was hij werkzaam als directeur bij View.

Dit alles volgt op de landelijke introductie van Apeel-avocado's bij de Amerikaanse retailketen Kroger en de proeven met Apeel-AGF bij de Britse retailer ASDA. De revolutionaire producten van Apeel, het bedrijf dat heeft laten zien dat meer dan 50% van de voedselverspilling in de Amerikaanse retail te voorkomen is, staan inmiddels in 2.000 winkels wereldwijd in het schap. 

 

Voor meer informatie:

Michelle Masek
Apeel Sciences
Email: michelle.masek@apeelsciences.com
www.apeelsciences.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven