Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Een herbruikbare tas moet genoeg gewicht kunnen dragen"

De feedback van onze klanten op de herbruikbare tas is zeer positief. Voor ons was het belangrijk om gewoonweg ook een alternatief aan te kunnen bieden", vertelt Roland Schmitz-Hübsch van het bedrijf Otto Schmitz-Hübsch GbR in het Duitse Bornheim-Merten. Het bedrijf heeft onlangs een herbruikbare tas uit katoen van de firma Kiwi-Media in het assortiment opgenomen. Naast deze tassen worden er bovendien ook kartonnen dozen voor 3-4 kg levensmiddelen aangeboden.

"Deze alternatieven passen bij de huidige trend en dat vinden de klanten belangrijk. In een volgende stap zullen we dan een bedrag gaan vragen voor de plastic tassen, misschien een symbolische cent zoals dat bij Aldi het geval is." Toch had hij er moeite mee om deze beslissing te nemen, legt hij uit: "Dergelijke maatregelen horen eigenlijk niet bij mijn takenpakket als teler."

Roland kijkt pragmatisch naar de discussie rondom verpakkingen: "Ik denk dat het ook een kwestie is van dingen op de juiste wijze weggooien. Als men een plastic tas recyclet is dat op de lange termijn zeker duurzamer dan het gebruik van papieren zakken. Helaas is er nog steeds een gebrek aan voorlichting op dit gebied en mij als teler ontbreekt het simpelweg aan de capaciteit om voor deze voorlichting te zorgen." De ontwikkeling op zich vindt hij erg positief, de presentie in de media en de kennis van de consumenten op dit gebied laten echter nog veel te wensen over.

Bij de keuze voor katoenen tassen voor de verkoop moest men kiezen tussen een tas uit puur katoen en de versie van Kiwi-Media met polyesternet: "De tas met net heeft het duidelijke voordeel dat men de producten ook van buiten kan herkennen – alleen zo kan de verkoop eenvoudig aan de kassa afgehandeld worden." Roland heeft ook netten uit puur kunststof getest, maar hij was uiteindelijk niet tevreden met de kwaliteit. "We verkopen overwegend zware levensmiddelen zoals aardappelen, appelen en peren – een net moet voor ons dus wel minstens zo'n 3 kilogram kunnen dragen." Na een zoektocht van een jaar naar de passende tas vond men nu eindelijk de oplossing. De katoenen tassen van Kiwi-Media zijn zeer stabiel en het touw, dat is aangebracht om de tas te sluiten, maakt het transport nog eenvoudiger, bevestigt Roland.

Voor de toekomst hoopt de handelaar over te kunnen stappen op fairtrade katoen: "Dat zou heel goed bij het idee van duurzaamheid passen en de consumenten tonen steeds meer interesse in de certificeringen."

Tot nu toe worden de tassen goed ontvangen, vertelt de handelaar: "We wachten nu ons hoofdseizoen vanaf september af om te zien hoeveel verschil we met deze alternatieven werkelijk kunnen maken. Tot nu toe zijn we heel tevreden."

Voor meer informatie:
Roland Schmitz-Hübsch
Otto Schmitz-Hübsch GbR
Bonn-Brühler-Str. 14
53332 Bornheim - Merten
Tel: +49 (0) 22 27 - 33 21 
brief@schmitzhuebsch.de 
www.schmitzhuebsch.de 

Norman Killius
Kiwi Media GmbH
Erlenweg 19
79227 Schallstadt
Telefoon: 07664-4039909
Telefax: 07664-4039910
E-mail: info@kiwi-media365.de  
Web: www.kiwi-media365.de  

Publicatiedatum: