Valencia Trading Office

"We zijn altijd op zoek naar duurzamere verpakkingen"

Voor Valencia Trading Office (VTO), onderdeel van METRO Food Sourcing, is het een feestjaar, omdat het bedrijf onlangs zijn 10-jarig jubileum vierde. Ze hebben te maken met vele groenten- en fruitsoorten - van uien tot

fingerlimes - en leveren aan alle landen in Europa waar ze aanwezig zijn evenals aan India, China en Myanmar in Azië. Anna Pilecka is de communicatiemanager voor VTO en zegt dat ze hun producten grotendeels uit Spanje halen: "Omdat we wereldwijd 760 winkels jaarrond (23 landen) moeten bedienen, is onze inkoop ook wereldwijd om het beste product te krijgen - afhankelijk van het seizoen, de kwaliteit en de vraag van de klant. Het is bekend dat Spanje de grootste exporteur van groenten en fruit is van Europa. Daarom komt 50% van onze voorraad daar vandaan. Maar we kopen ook in alle andere mediterrane landen in, evenals in Zuid-Amerika en Zuid-Afrika."

Na tien jaar hard werken, kan de VTO zeggen dat het een succes is geweest, maar het begin was nogal uitdagend: "Het was een nieuwe business voor METRO en het kostte tijd om het bedrijfsmodel te definiëren en onze collega's ervan te overtuigen dat we waarde konden toevoegen door direct van de bron te leveren. Dat we dit jaar tot bijna 250.000 ton groenten en fruit zijn gekomen, toont aan dat we succesvol zijn", legt Pilecka uit. "We zijn nu veel beter gestructureerd dan toen we begonnen. In die tijd bestond het bedrijf uit slechts twee mensen en nu zijn we met meer dan zestig mensen. Dus in de eerste fase moesten we uitleggen wie we waren, wat we gingen doen en hen overtuigen om deel uit te maken van het project. We waren onbekend. Nu nemen veel handelaren contact met ons op om deel uit te maken van ons project. Ook moesten we na het Russische verbod bevoorrading ontwikkelen in landen als Israël, Turkije, Marokko of Egypte. De omvang van onze inkoop brengt duidelijk uitdagingen met zich mee, maar ook kansen."

Door de grote hoeveelheden waar de VTO mee te maken heeft, is verpakking een belangrijk onderdeel van het bedrijf, vooral in deze tijd, waarin plastic verpakkingen terrein verliezen: "In de meeste landen worden groenten en fruit per doos of net verkocht aangezien onze klanten voornamelijk horecabedrijven of handelaren zijn. Slechts in enkele gevallen verkopen we de producten zonder verpakking. Daarom is de verpakking essentieel en vervult het afgezien van de primaire functie om de producten te beschermen ook een marketingrol, "zegt Pilecka. "Voor ons eigen merk (METRO / Makro Chef) zijn we de meeste van onze producten gaan verpakken in kartonnen dozen, omdat deze volledig recyclebaar zijn en gemaakt zijn van recyclebare grondstoffen. Dit maakt het leven van onze klanten eenvoudiger. We zijn altijd op zoek naar duurzamere verpakkingen. We hebben te maken met een zeer langzame trend naar biologisch afbreekbaar of recyclebaar materiaal voor plastic verpakkingen. Op dit moment zijn slechts enkele materialen geschikt om plastic te vervangen vanwege hun vergelijkbare transparantie, elasticiteit, weerstand en lichtgewicht. We proberen voortdurend nieuwe innovatieve materialen uit bij onze leveranciers."

"METRO richt zich op specialisten in wholesale en voedseldistributie door hen duurzame diensten en oplossingen aan te bieden waarmee klanten hun onafhankelijke bedrijf kunnen ontwikkelen en hun dagelijkse problemen kunnen oplossen."

Voor meer informatie:
Anna Leliwa Pilecka
METRO Food Sourcing
Valencia Trading Office
Tel: +34 636 012 216
Email: anna.leliwapilecka@metro-ito.com  
www.metroag.de 


Publicatiedatum:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven