Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jupiter Marketing neemt Cool Fresh over

De Jupiter Group heeft vandaag aangekondigd dat het haar wereldwijde expansie voortzet door de overname van het Nederlandse Cool Fresh International. De overname omvat naast Cool Fresh International ook haar logistieke afdeling Saphir en het in Valencia gevestigde AgroMarketing Cool Fresh Espana.

“We zijn enorm enthousiast om het team en de ervaring van Cool Fresh International binnen de Jupiter familie te verwelkomen", zegt Mark Tweddle.‘’Onze eigen productie van druiven en citrus in landen als Zuid-Afrika, Griekenland, Chili en Argentinië gaat een enorme synergie creëren met de klantenkring van Cool Fresh International in 54 verschillen landen. Het betekent ook dat we het brede retaillandschap in het VK, Europa, Azië en Afrika, verder kunnen gaan ontdekken en ontwikkelen."

‘’We zijn er volledig op gericht om de meerwaarde van deze acquisitie, aan onze retail-, foodservice- en groothandelsklanten over de hele wereld te bieden. We schatten dat we in 2021 meer dan 8 miljoen dozen door onze supply chain zullen leveren aan voornoemde klanten”, voegt hij toe.

Cool Fresh International heeft een lange geschiedenis in de wereldwijde import en marketing van AGF, met 43 medewerkers betrokken bij de drie locaties. Het bedrijf is eigenaar van verschillende merknamen, heeft een hoge MVO-certificering en heeft in verschillende landen gemeenschapsontwikkelingsprojecten op basis van sport en onderwijs geïmplementeerd.

‘’We zijn erg enthousiast om krachten te bundelen met de voortreffelijke teams van Jupiter over de hele wereld. De overname stelt ons in staat om te focussen op onze marketingkennis, gekoppeld aan een ‘direct from production’ benadering ten behoeve van ons klantennetwerk", zegt Hugo Vermeulen, Managing Director van Cool Fresh International.

Sociale investeringssynergie
Yvonne Tweddle, directeur en echtgenote van CEO Mark: "Niet alleen is er commerciële synergie met Cool Fresh, we zijn ook erg op elkaar afgestemd voor wat betreft maatschappelijk verantwoord ondernemen. Onze eigen Nancy Tweddle Foundation weerspiegeld de waarden van de Stars in their Eyes Foundation, die in 2006 is opgericht door Cool Fresh International. Ons primaire doel is om de wereld een betere plek te maken, iets waar de familie Tweddle heel veel waarde aan hecht’.

Jupiter heeft kantoren in zes landen en heeft 150 werknemers. Het bedrijf heeft onlangs voor het tweede jaar op rij in de Top 25 van de Sunday Times International Track 200-lijst behaald en behaalde in de afgelopen twee jaar een gemiddelde jaarlijkse omzetgroei van 107 procent.

In november 2018 nam Jupiter Marketing de Zuid-Afrikaanse citrusproducent Bonaire over. Ook begon het bedrijf onlangs met het oogsten van de eerste van haar nieuwe tafeldruifvariëteiten die aangeplant waren in Zuid-Afrika, India, Zuid-Amerika en Griekenland.

Voor meer informatie:
Justine Halifax
Jupiter Marketing
+ 44 7903 719297
JustineH@jupitermarketingltd.com

Publicatiedatum: