Kuehne + Nagel

Bananen vervoeren en bewaren in het digitale tijdperk

Regel nummer één bij het werken met bananen: bewaar ze niet in de koelkast want dan wordt de schil zwart. Met name in Europa moet men dit advies harte nemen want de bananen die we hier in huis halen, hebben al een lange reis achter de rug. Hoewel bananen de meest verhandelde fruitsoort ter wereld zijn, vergt het transport en de bewaring van dit product de nodig zorg. 

Robert Mant, vicedirecteur global reefer sales, houdt zich al 27 jaar jaar bezig fruittransport. In zijn functie bij Kuehne + Nagel brengt hij de wensen van klanten in de wereldwijde verssector in kaart. Het is dan ook niet verrassend dat Robert heel goed weet waar fruittelers en klanten naar op zoek zijn in een logistieke partner. Hij volgt hun veranderende wensen op de voet en deelt zijn kennis met een internationaal netwerk van experts. "Mijn doel is om ons wereldwijde netwerk van KN FreshChain professionals in te zetten om het beste resultaat voor de klant te realiseren."

Aanvankelijk bevond Robert zichzelf aan de andere kant van de onderhandelingstafel waarbij hij bananen en ananas voor zijn voormalige werkgever aan Kuehne + Nagel toevertrouwde. Dankzij zijn eigen ervaring als klant kan hij zich heel goed in de klanten verplaatsten. "Wat ik toen al merkte, was dat als Kuehne + Nagel iets belooft dat dit dan ook gebeurt en dit is belangrijk in deze sector. Voor klanten geeft dit rust."

Deze positieve ervaring was in combinatie met de bekende expertise van Kuehne + Nagel op het gebied van versproducten en IT-capaciteiten aanleiding voor Robert om twee jaar terug zelf voor het bedrijf te gaan werken. In het huidige digitale tijdperk, waarin realtime data steeds belangrijker wordt, zijn deze IT-capaciteiten een onderscheidend selling point. 

"De klant, met name die in de jachtige verssector waar tijd cruciaal is, wil exact weten waar de vracht zich bevindt en wanneer deze verladen wordt en haar bestemming bereikt. Eén van onze grootste pluspunten is dat we geïntegreerde IT-systemen hebben die de klant deze transparantie kunnen bieden."

Zelfs Robert keek op van de strategieën en geavanceerde digitale oplossingen waar Kuehne + Nagel mee werkt. "De mogelijkheden die dit bedrijf te bieden heeft, zijn nog veel breder dan ik dacht, toen ik hier in 2017 kwam werken." Deze kracht is grotendeels te danken aan de mensen. "Hier gaan werken was een Eyeopener. Het team waar ik in Bremen mee samenwerk, is hecht maar is tegelijk ook onderdeel van een enorm zeevracht-team wereldwijd. Iedereen draagt eraan bij om de klant de best mogelijke ervaring te bieden."

 

Voor meer informatie:
Karl Olaf Petters
Kuehne + Nagel
Tel: +41 447869526 
Email: karl.olaf.petters@kuehne-nagel.com 
home.kuehne-nagel.com   


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven