Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Presentatiewedstrijd moedigt retailers aan om paprika's in het zonnetje te zetten

Met creatieve presentaties kunnen paprika's op meerdere manieren geld opleveren, volgens Oppy. Het bedrijf laat weten dat paprika's de op één na populairste groente zijn na aardappelen en dat ze een samenwerking zijn aangegaan met Divemex om een display-wedstrijd te organiseren.

De Divemex “PepperUP” wedstrijd loopt van midden januari tot en met eind maart en nodigt retailers uit om grote, creatieve presentaties te ontwerpen voor grote en gemengde verpakkingen van zoete paprika's en mini-paprika's van het Divemex-merk. De maker van het beste display wint $2,000 (€1756), de tweede plek krijgt $1,000 (€878) en de derde plek $500 (€439). De eerste 50 inzendingen krijgen bovendien een Subway of Starbucks cadeaukaart ter waarde van $25 (€22), laat Oppy weten.

“Paprika's zijn één van de meest opvallende producten in het groentenschap," vertelt Aaron Quon, uitvoerend directeur voor kasgroenten binnen Oppy. "We willen onze klanten aanmoedigen om de verkoop te verhogen door hun displays groter te maken of de locatie aan te passen door het display bijvoorbeeld voor in de winkel te plaatsen. Een andere manier om een display in de spotlight te zetten, kan zijn door biologische en conventionele paprika's op het display af te beelden of door zich te richten op sociaal bewuste consumenten aangezien alle paprika's van Divemex Fair Trade gecertificeerd zijn."

De kassen van Divemex staan in de staten Sinaloa, Nayarit en Jalisco in Mexico. Het paprikaseizoen loopt van augustus tot eind mei.

Het 2018-19 seizoen loopt goed, volgens Luis de Saracho, de directeur van Divemex. “De paprika's uit Culiacan komen nu op de markt om de voorraad van onze kassen in Jalisco en Nayarit aan te vullen en we kijken ernaar uit om de hoeveelheid paprika's te zien toenemen en er voor te zorgen dat er meer dan voldoende paprika's zijn voor onder andere de display-wedstrijd."

Oppy biedt vrolijk gekleurde, grote PepperUP bebording om meer aandacht te vestigen op de Divemex displays. Foto-inzendingen kunnen worden ge-e-maild of geüpload worden naar pepperup@divemexpeppers.com

Publicatiedatum: