Frankrijk: Auchan lanceert AR-app voor Kerst

Frankrijk: Auchan lanceert AR-app voor Kerst
Auchan heeft onder de naam Auchan Kids een nieuwe app ontwikkeld in samenwerking met de startup Vertical. De app maakt gebruik van augmented reality (AR) om video content voor kinderen te creëren. Door middel van de app kunnen kinderen virtuele sneeuwballen gooien naar Wishmiz-figuurtjes en deze binnen winkels vangen. Ook kunnen kinderen met de app pagina's uit de winkelcatalogus scannen en deze aan een verlanglijstje toevoegen. De verlanglijstjes kunnen dan vervolgens naar het email-adres van de ouders worden gestuurd. De app is beschikbaar in Frankrijk, Hongarije, Italië, Polen, Portugal, Roemenië, Spanje en Oekraïne.
Bron: retailanalysis.igd.com

Qatar: Ooredoo werkt samen met Al Meera
Het IT-bedrijf Ooredoo Qatar heeft een samenwerkingsverband aangekondigd met de keten Al Meera. Ooredoo gaat zorgen voor IT-diensten en telecommunicatie bij Al Meera, zoals Wi-Fi en internet of things-technologie. Yousuf Abdulla al Kubaisi, de COO van Ooredoo, gaf aan dat de samenwerking voor nieuwe ontwikkelingen op retailgebied zal zorgen. waarmee het concurrerend vermogen en de mate van service van Al Meera worden verbeterd. Al Meera heeft meer dan 50 vestigingen aan supermarkten, hypermarkten en buurtwinkels in Qatar en Oman.
Bron: telecompaper.com

Albert Heijn opent supermarkt volgens kringloopeconomie
Albert Heijn heeft in Gouda naar eigen zeggen zijn meest duurzame supermarkt ooit gebouwd. De nieuwe vestiging maakt gebruik van verschillende principes van de kringloopeconomie. Zo is bij de bouw van het pand optimaal gebruik gemaakt van gerecycled en recyclebaar materiaal. Het gebouw is zo ontworpen dat onderdelen zoals de stalen structuur in de toekomst kan worden hergebruikt, mocht het gebouw ooit weer worden gesloopt. "Het bouwen van een zogeheten circulaire winkel is een echte uitdaging," zegt Anneke de Vries van Albert Heijn. "We vinden hier echt het wiel uit. Dat gebeurt niet in laboratoria, maar in de dagelijkse praktijk. We  werken daarom in dit pilotproject nauw samen met onze leveranciers, aannemers en de gemeente van Gouda." 
Bron: esmmagazine.com

VK: betalen in termijnen bij Asda
Consumenten kunnen voor bepaalde producten op de site George.com van Asda nu in termijnen betalen. Asda is hiervoor een samenwerkingsverband aangegaan met Jajapay en de Arcadia Group. Bedragen kunnen in drie termijnen worden afgelost, waarbij een tijdsbestek van 90 dagen wordt gehanteerd. Volgens Matt Collinge van Asda waren de betaaloplossingen van Jaja de beste voor de plannen van zijn bedrijf. "We hebben de markt onderzocht om de beste partner te vinden. We kwamen er zo achter dat Jaja het beste paste bij zowel onze consumenten als onze eigen onderneming."
Bron: internationalsupermarketnews.com

Zweden: Coop lanceert nieuwe app
Coop Sverige heeft SEK100 miljoen (€9,7 miljoen) geïnvesteerd in een nieuwe app. De app is ontwikkeld om alle online activiteiten van Coop in Zweden te verenigen. Claes Hessel, E-commerce-manager bij Coop: "De app is een langverwachte toevoeging die online retail makkelijker moet maken en tegelijkertijd deze retail kan stimuleren." De app heeft vijf opties, namelijk een zoekfunctie, productcategorieën, eerder gekochte producten, huidige kortingen en eerder bewaarde winkelmanden. Ook bevat de app een database met recepten. De kortingsacties zijn op de gebruiker afgestemd op basis van eerder gekochte boodschappen. Gezien 60% tot 70% van de bestellingen van klanten zijn gebaseerd op eerder gekochte producten, kan de app hierdoor meer persoonlijk gerichte marketing naar de consument toe sturen. Bestellingen kunnen via de app worden gepland voor een bepaald tijdslot, waarbij ook meerdere opties voor adressen kunnen worden aangegeven. Bestellingen worden gratis bezorgd, waarbij de consument wordt voorzien van pop-up informatie als de bezorging eenmaal in gang is gezet. Coop Sverige past de app nu toe in een pilotfase bij Stora Coop-vestigingen in Falun en Sisjön.
Bron: retailanalysis.igd.com

Auchan introduceert chatbot in Spanje
Auchan heeft in Spanje op zijn Alcampo-site en Facebookprofiel een virtuele assistent geïntroduceerd. De nieuwe chatbot heet Tim en maakt gebruik van kunstmatige intelligentie om gesprekken met klanten te voeren. Op basis van het budget en de leeftijd van de klant kan Tim het aanbod op de klant afstemmen. De chatbot is ontwikkeld door de startup BotsLovers.
Bron: retailanalysis.igd.com

VK: Co-op opent 12 winkels in Londen
Co-op investeert £9 miljoen (€10,2 miljoen) om in vier weken tijd 12 nieuwe winkels te openen in Londen. Alle nieuwe winkels  hebben een grotere focus op verse gezonde producten. Ook wil Co-op £45 miljoen (€50,8 miljoen) gebruiken voor het opzetten van een nieuw distributiecentrum in Bedfordshire. Het nieuwe dc wordt gebruikt om de uitbreiding in Londen en het zuidoosten van Engeland te ondersteunen.
Bron: talkingretail.com

Colombia: Grupo Éxito heeft omzet van US$4 miljard
Het in Colombia gevestigde Grupo Éxito, dat onderdeel is van Casino, heeft over het derde kwartaal zijn resultaten bekend gemaakt. De keten had een netto omzetstijging van 9,5% tot US$4 miljard (€3,5 miljard). De keten is actief in Argentinië, Brazilië, Colombia en Uruguay. In alle vier deze landen werd groei geboekt. Aan het einde van het kwartaal had het bedrijf in totaal 1.536 winkels. 870 hiervan staan in Brazilië, terwijl in Colombia, Uruguay en Argentinië respectievelijk 549, 88 en 29 winkels staan.
Bron: retailanalysis.igd.com

VS: BJ’s breidt uit in Michigan
BJ’s Wholesale Club is van plan om twee nieuwe winkels te openen in het oosten van Michigan. Het is voor het eerst voor de keten van BJ's, dat in Michigan wordt uitgebreid. Het bedrijf maakte over het derde kwartaal van 2018 een resultaat bekend, dat onder andere dankzij de vergelijkende winkelomzet hoger uitviel dan analisten van Wall Street hadden verwacht. De nieuwe winkels in Michigan krijgen een uitgebreid assortiment aan versproducten, waaronder verse groente en fruit. Ook krijgen de winkels mogelijkheden voor thuisbezorging en click & collect en worden ze allebei voorzien van een eigen pompstation.
Bron: supermarketnews.com

Amazon stelt Amerikaans aanbod weer open voor Australië
Amazon.com heeft beloofd Australische consumenten niet langer nog te blokkeren op de Amerikaanse versie van de site. In juni van dit jaar joeg het bedrijf veel Australiërs in het harnas door ze toegang te weigeren tot het veel grotere assortiment in de VS. Veel Australische consumenten maakten sinds de lancering in Australië van een jaar geleden veel gebruik van dit Amerikaanse assortiment.
Bron: reuters.com


Publicatiedatum :
©


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019