Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Picnic wint Duits-Nederlandse economieprijs

Online supermarkt Picnic heeft de Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie 2018 gewonnen. De Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) reikte deze onderscheiding voor grensoverschrijdend bedrijfssucces dinsdagavond in Den Haag uit in het bijzijn van minister Wiebes van Economische Zaken en de Duitse ambassadeur Dirk Brengelmann. In het verleden wonnen onder meer SendCloud, Max Bögl en Greenwheels de prestigieuze prijs.



Begin oktober maakte de jury de drie finalisten bekend van de elfde editie van de prijs, waarna via een online stemming de winnaar werd gekozen. Picnic won van de andere finalisten, designbureau MMID en energiedienstverlener Venios. “Stuk voor stuk bedrijven die uitblinken door hun innovatiekracht en die een sterke economische impuls geven aan zowel Nederland als Duitsland,” aldus Günter Gülker, directeur van de DNHK.

Succes in Duitsland
“Deze prijs is een erkenning voor het werk dat het Duitse en het Nederlandse team hebben verricht om in beide landen succesvol te lanceren", zei medeoprichter van Picnic Michiel Muller in zijn dankwoord. "We zijn blij met alle stemmen die we gekregen hebben van de jury en het publiek. Het is geweldig dat minister Wiebes en ambassadeur Brengelmann deze prijs veel aandacht geven.”

Na een succesvolle pilot van enkele maanden in de regio Düsseldorf, maakte Picnic in maart bekend te starten met de bezorging aan alle inwoners in het pilotgebied. Net als in Nederland breidt het bedrijf daarna stad voor stad verder uit. Vanwege het grote succes werd al na enkele maanden na de start in Kaarst, Neuss, Meerbusch en het Düsseldorfse stadsdeel Oberkassel besloten Mönchengladbach aan het bezorggebied toe te voegen. Voor het eind van het jaar volgt nóg een stad.

Volgens de jury wil Picnic de wereld van het winkelen veranderen en het marktaandeel van online aankopen aanzienlijk vergroten. "Dankzij de app zijn de lijnen met de consument kort en biedt Picnic een modern en duurzaam alternatief voor traditionele supermarkten."

Bron: Picnic

Publicatiedatum: