Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ook diversiteit aan bio-producten in de schappen neemt toe

Zwitserland: omzet van bio-producten groeit sterk

De omzet, die in de Zwitserse retailsector behaald wordt met biologische groenten en biologisch fruit, groeit sterk. Wortelen en tomaten zijn het populairst evenals bananen en appelen. Van september 2017 tot en met augustus 2018 nam de omzet van bio-groenten in de retail met 7 procent toe, meldt het 'Bundesamt für Landwirtschaft' (BLW).

In dezelfde periode nam de omzet van conventionele groenten daarentegen met 3 procent af. De bio-groenten waar de meeste omzet mee behaald wordt, zijn tomaten, wortelen en paprika's. Qua hoeveelheid ligt het bio-aandeel van groenten in de retail op 15 procent.

Diversiteit aan biologische producten neemt toe
Bij het biologisch fruit nam de omzet van september 2017 tot en met augustus 2018 met 13 procent toe, terwijl de omzet bij conventioneel fruit met slechts 1 procent groeide. De biologische fruitsoorten met de grootste omzet zijn bananen, appelen en citroenen. Qua hoeveelheid ligt het bio-aandeel van fruit in de retail op 12 procent. Volgens het BLW is de diversiteit aan bio-producten in de winkelschappen toegenomen. Het biologische fruitaanbod is tegenwoordig bijna net zo veelzijdig als het conventionele fruit-assortiment.

Publicatiedatum: