Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Hero Benelux wint Lean & Green award
Binnen haar MVO beleid heeft Hero Benelux o.a. doelstellingen met CO2 geformuleerd. Eén van deze doelstellingen is om over de periode 2007-2012 de CO2 uitstoot vanuit haar niet gekoelde transportstromen in Nederland met minimaal 20% te reduceren. Door het continu rapporteren van de CO2 uitstoot worden de behaalde resultaten nauwlettend gevolgd. Dit heeft ertoe geleid dat HERO Benelux haar doelstelling ruimschoots heeft behaald en op 8 november de Lean & Green Award in ontvangst mocht nemen. In de komende jaren wordt het CCGC concept nog verder uitgebouwd door samenwerking met andere verladers.
Consumer Goods Consolidation Centre
Het belangrijkste initiatief om genoemde CO2 doelstelling te bereiken is het initiëren van een Consumer Goods Consolidation Center (CGCC), door Hero Benelux in samenwerking met SCA . Door dit initiatief worden de producten van verschillende samenwerkende producenten gezamenlijk vervoerd in plaats van apart. De belangrijkste winst wordt behaald door het reduceren van zogenaamde ‘lege’ kilometers.
Hero Benelux
Hero Benelux maakt deel uit van de in Zwitserland gevestigde Hero Group die actief is in Europa, Noord-Amerika, het Midden-Oosten, Afrika, Centraal-Azië en het Verre Oosten. Het hoofdkantoor van Hero Benelux staat in Breda en voert de merken: Hero, Friso, Organix Goodies, Between en Corny.
Vanuit de overtuiging dat niets beter is dan wat de natuur ons geeft, luidt de missie van Hero Benelux: “Het goede van de natuur binnen handbereik brengen en zodoende bewuste consumenten, van jong tot oud, in staat stellen gezond te genieten.”