Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Herfst en winter topseizoenen om Chileense avocado's te promoten in de VS

De afgelopen maanden zijn weer avocado's uit Chili op de Amerikaanse markt gearriveerd. Gedurende het zes maanden durende seizoen zullen er Chileense avocado's beschikbaar zijn tijdens de herfst en de hele winter. Karen Brux, van de Chileense Fresh Fruit Association, zei dat Chileense avocado's te vinden zijn aan de oost- en westkust, waarvan de laatste de grotere markt is voor Chileense avocado's.

"De timing voor de levering van Chileense avocado's naar de VS varieert enigszins van jaar tot jaar," aldus Brux. "Dit seizoen is Chili begonnen met het verzenden van kleine hoeveelheden avocado's in week 31, waarbij grotere volumes vanaf week 35, de laatste week van augustus, zullen worden verscheept. Het seizoen loopt waarschijnlijk tot februari of maart. Meestal loopt onze belangrijkste promotieperiode van september - februari."

Goede groeiomstandigheden dit jaar
De avocadoteelt in Chili verliep voor het grootste deel onder goede omstandigheden. Het heeft in de winter een paar dagen gevroren maar dat heeft geen afbreuk gedaan aan de algehele kwaliteit van het fruit.

Chili heeft tijdens het seizoen 2017/18 66 miljoen pound (30 mln kg) avocado's naar de VS verzonden. Brux zei dat vergelijkbare volumes worden verwacht in 2018/19, waar ze aan toevoegde dat Hass de exportvariëteit is. "Net als de meeste andere avocado telende landen, is Hass de variëteit die wordt geëxporteerd door Chili. In Chileense supermarkten zie je andere nichevarianten, maar alleen Hass wordt geëxporteerd."

Van links naar rechts : Jorge Covarrubias, Joaquin Niemann en Karen Brux

Promotie benadrukt mogelijkheden
Nu het Chileense avocadoseizoen in de VS van start is gegaan, heeft de Chileense Fresh Fruit Association hard gewerkt om de Chileense avocado's op de Amerikaanse markt te promoten. De vereniging maakt actief gebruik van sociale media om bijvoorbeeld recepten met avocado's te delen en consumenten aan te moedigen om avocado's als voeding te beschouwen dat op elk moment van de dag gegeten kan worden.

"Op social mediaplatforms proberen we nieuwe gebruiksideeën te promoten die in lijn zijn met de huidige trends," legt Brux uit. "We promoten het idee dat avocado's zowel als ontbijt, lunch als dessert kunnen worden gegeten en laten zien hoe de smaak, textuur en voeding van avocado's traditionele recepten naar een hoger niveau kunnen tillen. We doen dit met zowel recepten, afbeeldingen en veel korte video's."

Omdat het Chileense avocadoseizoen plaatsvindt in de herfst- en winterseizoenen van de VS, zei Brux dat ze zich meer richten op maaltijden die ideaal zijn voor de koudere maanden, evenals de vele feestdagen die zich tijdens deze periode voordoen. "Recepten zoals onze garnalen- en maissoep met avocado zijn bijvoorbeeld goed voor deze maanden."

Uitbreiden van promotieprogramma's
De vereniging maakt ook reclame op tv en een Chileense bekende golfer helpt bij het promoten van de avocado's. Het belangrijkste is om consumenten aan te sporen om in hun plaatselijke supermarkt voor Chileense avocado's te kiezen.

Chileense PGA Tour Golfer, Joaquin Niemann

"In 2017/18 hebben we onze allereerste gerichte digitale advertentiecampagne uitgevoerd, waarbij we samenwerkten met Hulu, Spotify en talloze websites over gezondheid, fitness en eten", aldus Brux. "We breiden dit programma uit voor het seizoen 2018/19, met twee nieuwe in Noord-Amerika gemaakte advertenties evenals één die we in Chili hebben gemaakt met onze nieuwe ambassadeur van het merk, de Chileense PGA Tour Golfer, Joaquin Niemann. De primaire focus ligt op het ondersteunen van retailers die nodig is om de verkoop van Chileense avocado's te stimuleren. Onze groothandelaars werken samen met retailers om aangepaste, op maat gemaakte promoties te ontwerpen."

Mogelijkheden voor de toekomst
Voor het Chileense avocado-programma zelf genieten telers van een mooie opening in de markt, omdat veel andere regio's aan het einde van het seizoen zijn. Hoewel het voor avocado's doorgaans een rustigere tijd van het jaar is, zijn er veel mogelijkheden voor Chileense avocado's. En met consumenten die het hele jaar door producten willen, zal de vraag naar verwachting blijven groeien.

"Hoewel Chili misschien niet de belangrijkste bron van bevoorrading is voor de Amerikaanse avocadomarkt, waarderen detailhandelaren de consequent hoogwaardige avocado's uit Chili", concludeerde Brux.

Voor meer informatie:
Karen Brux
Chilean Fresh Fruit Association
karenbrux@gmail.com
www.avocadosfromchile.org

Publicatiedatum: