10 jaar Bonnysa Alimentaria op Fruit Attraction

Huisgemaakte gazpacho's, hummus en guacamole van Bonnysa

Het is 10 jaar geleden dat Bonnysa Agroalimentaria voor het eerst deelnam aan Fruit Attraction. Het bedrijf was er goed van op de hoogte wat het potentieel van het evenement was met Spanje als een van de grootste groenten- en fruitexporteurs ter wereld. Teresa Brotons, directeur: "Fruit Attraction is een succes voor iedereen en is een van de belangrijkste evenementen op wereldniveau geworden. Dit jaar hebben we een grotere stand en hebben we showcooking activiteiten voorbereid met een bekende kok en blogger. Op die manier kunnen bezoekers de veelzijdigheid van onze producten en de mogelijkheden ervan ontdekken en dat alles in een omgeving met een hoge decoratieve waarde, geïnspireerd op traditionele patio's".

Sinds enkele jaren is een deel van de activiteiten van Bonnysa gericht op de afzet van vers gesneden producten, waarbij altijd ingezet wordt op versheid en het gebruik van producten die door het bedrijf zelf geteeld zijn. Tijdens deze editie van Fruit Attraction presenteert Bonnysa zijn nieuwste creaties, waaronder verse guacamole (met 96 % avocado en alleen maar verse ingrediënten). Deze is dankzij zijn textuur en aroma onder LIDL klanten al een van de favorieten geworden.

Fruit Attraction 2018 zal ook getuige zijn van de lancering van een breed aanbod van hummus. Het bedrijf heeft recepten ontwikkeld die uitstijgen boven de traditionele hummus die op de markt verkrijgbaar is. Zo is er "hummus met gedroogde tomaat", "pittige hummus" of de meer klassieke versie, waarbij gezocht is naar het meest traditionele Griekse recept. Ook heeft Bonnysa andere spreads van gedroogde tomaten en antipasti recepten in zijn aanbod, waarmee het mogelijk wordt gemaakt om in enkele minuten gezonde en lekkere maaltijden te nuttigen.

Het assortiment van gazpacho's en salmorejo's van het bedrijf heeft deze zomer ook veel veranderingen ondergaan onder het nieuwe merk La Gazpachera. Er zijn nieuwe recepten gelanceerd, waaronder gazpacho met biet of watermeloen, evenals een nieuwe gazpacho met een voor 100 % Andalusisch recept, die de meest veeleisende fijnproevers zal verrassen. Vanwege de goede acceptatie en waardering deze zomer wordt er voor 2019 een groei verwacht voor deze productlijn.

De gloednieuwe Bongranade, een granaatappeldrankje, wordt ook tentoongesteld tijdens de beurs en zal de hoofdrol hebben in enkele verrassende en creatieve live recepten. Het is een van de producten waar het bedrijf het meest trots op is, aangezien de unieke bereiding een hoog gehalte aan punicalagines (grote moleculen die voor zeer krachtige anti-oxidanten zorgen) garandeert en de smaak beter is dan die van traditionele granaatappelsappen. Deze eigenschappen hebben ervoor gezorgd dat het product een permanente plaats heeft verworven in de Gourmet Experience schappen van winkelketen El Corte Inglés.

De genoemde activiteiten en productpresentaties vinden plaats in hal 3 (3D01A) van IFEMA gedurende Fruit Attraction 2018.

Voor meer informatie:
Teresa Brotons
Bonnysa
T: +34 965 65 37 00
teresabrotons@bonnysa.es 
www.bonnysa.es


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven