Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

De Luisa-druif is een niche met groot potentieel

De Luisa druif, een exclusief ras van de Grape & Grape Group, is het product van een volledig Italiaanse keten en wordt geteeld tussen Apulië en Sicilië op ongeveer 110 hectare.

De druiven kenmerken zich door zijn afmeting van 16-20 mm, zachte schil van intens gele kleur, zacht vruchtvlees en een zoete, licht muskaatachtige smaak. De druif heeft wel pitten, maar deze vallen onder het zogeheten ‘Soft Seeded’ principe d.w.z. de pitten zijn zo zacht dat ze tijdens het kauwen nauwelijks worden opgemerkt.

 Luisa druiven in een verpakking van partner Fra.Va.

Foto rechts: Luisa druiven verpakt in doosjes van 1 kg. Per 10 verpakt door partners OP Secondulfo en OP Agritalia

De afgelopen zijn er veel tests uitgevoerd en deze zijn met succes afgerond. Inmiddels wordt er samengewerkt met acht partners, die ervoor hebben gezorgd dat dit ras een belangrijke rol is gaan spelen in de een aantal belangrijke Italiaanse supermarktketens zoals Coop en op de groothandelsmarkten van Turijn en Milaan. Daarnaast worden de druiven ook geëxporteerd naar de markten van Frankrijk en Duitsland, dat de Grape & Grape  group voor haar rekening neemt.

Een aantal weken geleden is begonnen met de export naar overzeese gebieden, waaronder Canada waar de ‘made in italy’ product van oudsher erg gewaardeerd worden.

Foto rechts: een doos met acht verpakkingen van 750 gram, verpakt door Grape & Grape

De feedback aangaan de Luisa druiven is erg positief. “Het is een product dat ons goede resultaten oplevert. Ik denk dat we volgend seizoen in augustus deze druif al onder de aandacht moeten brengen. We gaan in overleg met onze klanten en we willen ze voorstellen om Luisa al in augustus in hun bevoorradingsprogramma’s op te nemen. Dan kan het misschien gedeeltelijk de plek innemen van de Victoria druif, die een beetje tegenvalt. Tot en met oktober kan Luisa dan floreren op de markt en wij kunnen ons marktaandeel vergroten. Aan de smaak zal het in ieder geval niet liggen”, zegt Alberto Mastrangelo, commercieel directeur van de Grape & Grape.

Onlangs zijn ook de testen bij Eataly afgerond. Het doel hiervan is om nieuwe merken en gepatenteerde rassen onder de aandacht te brengen. Het resultaat liet zien dat Luisa favoriet was, meer dan alle rode druiven rassen en dat zij bij iedereen geliefd is, van jong tot oud.

Met name de felle, gele kleur van Luisa in combinatie met de zoete, muskaatachtige smaak, maakt het een gewilde druif. Tests op een aantal verkopen punten wezen uit dat deze druif favoriet was onder kinderen.

 De Luisa druif in een kartonnen doos van 30x40 cm van de Grape & Grape group 

De Grape & Grape group zal tijdens Fruit Attraction in Madrid aanwezig zijn om de onderzoeksresultaten te delen met haar relaties en andere geïnteresseerden. Het zal te vinden zijn bij het Italian Pavillion, hal 3, eiland 3B06, stand n. 9. De beurs vindt plaats van 22-25 oktober.

Grape & Grape Group: Avanti frutta!

Contact:

Grape & Grape Group Srl
Tel.: 080 4771517
Alberto Mastrangelo - Direttore Commerciale
Tel.: 3465341219
Email: commerciale@grapeandgrape.it
Web: www.grapeandgrape.it

 

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven