Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tesco daalt steeds verder in supermarktstrijd

Consumentenexperts hebben vastgesteld dat Tesco weer verder is gedaald op de lijst van de beste Britse supermarkten. De keten staat nu achtste van de tien grote supermarktketens op de lijst.

De zaken verliepen afgelopen kerst slecht voor Tesco. Er volgden winstwaarschuwingen, de prijzen daalden en het hele merk onderging een make-over in een poging om de slechte verkoopcijfers op te krikken.

Alleen de prijsvechters Aldi en Lidl staan nog lager op de lijst. De vier 'grote rivalen' van Tesco scoren allemaal hoger op de lijst die voortkwam uit een onderzoek van de website canieatit.co.uk.

De site heeft alle aspecten van de 'winkelervaring' van de tien ketens beoordeeld op basis van eigen onderzoek en de feedback van duizenden gebruikers. Zo werd er bijvoorbeeld gekeken naar het aanbod per afdeling en de hulpvaardigheid van het personeel. Daarnaast heeft de site duizenden producten aangeschaft en geproefd - zowel merkproducten als producten van het huismerk – om zo de prijs, kwaliteit, het aanbod en het suiker- en zoutgehalte te kunnen vergelijken.

Alle verkregen informatie is verwerkt tot een smartphone app die de informatie toont wanneer een gebruiker de barcode van een product scant.

Op basis van al deze informatie scoort Waitrose het beste. De keten heeft zijn aanbod verbeterd en heeft de producten van het huismerk in prijs verlaagd, zo concludeerde canieatit.co.uk Hierdoor staat de keten sterker in de concurrentiestrijd met de duurdere ketens zoals M&S en de middenklasse ketens waaronder Tesco, Sainsbury’s, Asda en Morrisons – de grote vier.

De online supermarkt Ocado verkoopt merkproducten en producten van Waitrose en staat op de tweede plaats van de lijst.

Martin Isark van canieatit.co.uk vertelt: 'Tesco en Asda hebben het niet slecht gedaan, maar ze hebben simpelweg niet zo veel verbeteringen doorgevoerd als de supermarkten die hoger scoren.'

'Het winkelpersoneel heeft minder kennis van de producten dan bij concurrenten als Waitrose, Marks & Spencer en Sainsbury’s. Het personeel lijkt zich het minst op z'n gemak te voelen en de verse vlees- en visafdelingen scoren een stuk lager dan Morrisons op het gebied van service en kwaliteit. Ook is de AGF-afdeling van mindere kwaliteit in vergelijking met Waitrose, Marks & Spencer, Sainsbury’s en de Co-operative. Het verse brood is van iets mindere kwaliteit dan het brood van Sainsbury’s en scoort minder goed dan het brood van de Lidl.'

Top Tien:
Waitrose – score 9.5
Ocado - score 9.0
Marks & Spencer - score 8.5
Sainsbury’s - score 8.0
The Co-operative - score 7.5
Morrisons - score 7.0
Asda - score 6.5
Tesco - score 6.0
Aldi - score 5.5
Lidl - score 5.0

Bron: www.scotsman.com
Publicatiedatum: