Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe Volvo FH heeft onafhankelijke wielophanging

Volvo toont kort voor de start van de IAA zijn nieuwe vrachtautoreeks. Op woensdag 5 september introduceert Volvo Trucks de nieuwe versies van de Volvo FH en Volvo FH16. Het nieuwe model beschikt over onafhankelijke voorwielophanging (Individual Front Suspension - IFS), een bijzonderheid in de vrachtautowereld.



Onafhankelijke voorwielophanging

Een van de hoofddoelen tijdens het ontwikkelingsproces was het verkrijgen van een vrachtauto met het beste weggedrag op de markt. ‘De Volvo FH lijkt meer op een personenauto dan op een truck voor wat betreft de nauwkeurige reactie en de betrouwbare richtingsstabiliteit,' aldus Martin Palming, Product Manager bij Volvo Trucks. Om die eigenschappen aan te nieuwe FH te kunnen geven, voorzag Volvo de nieuwe vrachtauto van een nieuwe onafhankelijke voorwielophanging (Individual Front Suspension - IFS), overigens alleen voor de linksgestuurde exemplaren. Onafhankelijke voorwielophanging betekent dat elk voorwiel afzonderlijk is opgehangen en daardoor niet de beweging van het andere wiel beïnvloedt. Het resultaat is een rustiger en directer stuurgedrag.

Klik hier voor meer informatie op de website van TLN
Publicatiedatum: