Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Cadillo exporteert Mexicaans fruit naar Europa

Cadillo Europe is de Europese tak van het Mexicaanse bedrijf Citricos Cadillo. Het moederbedrijf opereert al sinds 1995 in Martinez de la Torre en is een van de grootste Mexicaanse exporteurs naar de VS.

De Europese tak van het bedrijf werd in februari dit jaar geopend. Het doel hiervan is de Europese handel in Mexicaans fruit uit te breiden, nieuwe markten te openen en verkoopvolumes te vergroten. "Citricos Cadillo exporteert al een aantal jaar naar Europa. Met een vestiging in dit continent kunnen we het potentieel van het land waar we verpakken beter ontdekken. Mexico heeft veel verschillende soorten fruit, door het veelzijdige weer en de rijke bodem," aldus Marco Barbosa.



"Het was de bedoeling om met limoenen - het belangrijkste product van het bedrijf - te starten. Als dit eenmaal goed liep, zou er met Mexicaanse telers gepraat worden over andere producten. Zo helpen we ook de telers om nieuwe markten te openen, een voorbeeld hiervan is de grapefruit"

Binnenkort zal er een lading grapefruit van Cadillo aankomen in de haven van Rotterdam waar vanuit het fruit wordt verspreid over verschillende Europese landen waaronder Nederland, Frankrijk, Duitsland en Spanje. Het zal niet bij grapefruits blijven. "We kijken nu ook naar andere producten. In september zullen we voor de eerste keer bananen exporteren en in oktober avocado's." Verder zijn er plannen voor citrus, onder andere sinaasappelen en mandarijnen uit Noord-Mexico, al zal dat nog even op zich laten wachten.

Cadillo wil zijn assortiment verder uitbreiden met producten uit andere Zuid-Amerikaanse landen. Zo zijn er plannen om producten uit Brazilië te importeren. Voorlopig zijn de goedlopende productlijnen mango's en limoenen - Keitt en Kent. Mexicaanse limoenen zijn verkrijgbaar van maart/april tot december/januari. Hoewel er zeker concurrentie is, is de vraag momenteel hoog genoeg om de volumes van het bedrijf te laten stijgen.

"Dit jaar proberen we 4 tot 5 containers per week te exporteren. Vorig jaar kwamen er in Europa totaal 75 containers per week aan, dit jaar ongeveer 80. Onze limoenen hebben kwaliteitscertifcaten, zowel de conventionele als biologische. We gebruiken geavanceerde machines voor een uitstekende controle over de grootte, kleur en gewicht."

Het toegenomen volume beïnvloedt de prijzen nauwelijks; ze zijn al twee maanden stabiel. Wat betreft de kwaliteit is Marco positief: "De kwaliteit is goed, voor ons in ieder geval. Zo'n drie weken geleden hadden we wat regen, waardoor alles iets vertraagd werd, maar we komen weer bij."

"Cadillo Europe wil groeien op een zeer competitieve markt. We weten dat je dit op dit soort markten alleen kan bereiken door handelspartners geen grote hoeveelheden containers te leveren, maar alleen de beste kwaliteit fruit op het juiste moment dat ze het nodig hebben."


Voor meer informatie:
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer