"Het was de bedoeling om met limoenen - het belangrijkste product van het bedrijf - te starten. Als dit eenmaal goed liep, zou er met Mexicaanse telers gepraat worden over andere producten. Zo helpen we ook de telers om nieuwe markten te openen, een voorbeeld hiervan is de grapefruit"
Cadillo wil zijn assortiment verder uitbreiden met producten uit andere Zuid-Amerikaanse landen. Zo zijn er plannen om producten uit Brazilië te importeren. Voorlopig zijn de goedlopende productlijnen mango's en limoenen - Keitt en Kent. Mexicaanse limoenen zijn verkrijgbaar van maart/april tot december/januari. Hoewel er zeker concurrentie is, is de vraag momenteel hoog genoeg om de volumes van het bedrijf te laten stijgen.
"Dit jaar proberen we 4 tot 5 containers per week te exporteren. Vorig jaar kwamen er in Europa totaal 75 containers per week aan, dit jaar ongeveer 80. Onze limoenen hebben kwaliteitscertifcaten, zowel de conventionele als biologische. We gebruiken geavanceerde machines voor een uitstekende controle over de grootte, kleur en gewicht."
Het toegenomen volume beïnvloedt de prijzen nauwelijks; ze zijn al twee maanden stabiel. Wat betreft de kwaliteit is Marco positief: "De kwaliteit is goed, voor ons in ieder geval. Zo'n drie weken geleden hadden we wat regen, waardoor alles iets vertraagd werd, maar we komen weer bij."
"Cadillo Europe wil groeien op een zeer competitieve markt. We weten dat je dit op dit soort markten alleen kan bereiken door handelspartners geen grote hoeveelheden containers te leveren, maar alleen de beste kwaliteit fruit op het juiste moment dat ze het nodig hebben."
Voor meer informatie: