Herkenbaar
Fred&Ed lukte het om een onderscheidende positie te verwerven in een merkloos en door private label gedreven AGF-schap. Dit dankzij Fred&Ed-snackgroente en -snoepfruit, dat Food Sense en The Greenery in 2010 gezamenlijk op de markt brachten. Snackgroente en snoepfruit zijn gezonde, verantwoorde en smaakvolle tussendoortjes, bedoeld voor kinderen en jongvolwassenen. Christ Spierings, accountmanager The Greenery: “We kozen voor groente en fruit die kinderen aanspreken vanwege de toegankelijke smaak en omdat ze klein en herkenbaar zijn. Zo bevat het Fred&Ed-assortiment tomaatjes, komkommertjes, paprikaatjes, blauwe besjes, mini appeltjes en toffe peertjes.”Bovengemiddeld
Dat niet alleen consumenten, maar ook ondernemers dit soort acties waarderen, blijkt uit de resultaten van het Captain-onderzoek. Fred&Ed scoort niet alleen bovengemiddeld op het punt 'brengt vernieuwing en innovatie' (7,7 versus het categoriegemiddelde van 7,4), maar ook op de punten 'geeft goede ondersteuning van de productgroep in de media' (7,3 versus het categoriegemiddelde van 7,0) en 'goed uitgevoerde promoties' (7,3 versus het categoriegemiddelde van 7,0).Meer informatie over Fred&Ed snackgroente en snoepfruit vindt u op de website
www.verseoogst.nl/fred-en-ed