Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fred&Ed-snackgroente en -snoepfruit uitgeroepen tot Captain of the Category

Food Sense en The Greenery slaagden erin om met Fred&Ed-snackgroente en -snoepfruit in een private label gedreven categorie als AGF een succesvol kindermerk neer te zetten. Dat Fred&Ed zijn naam in de supermarkt definitief heeft gevestigd, blijkt uit het feit dat Fred&Ed dit jaar door ondernemers is uitgeroepen tot Captain of the Category AGF. Het 'Captain of the Category'-onderzoek is een jaarlijks onderzoek van FoodPersonality, blad voor de supermarktsector, en geeft antwoord op de vraag welke leveranciers zich in het voorafgaande jaar het meest onderscheiden hebben. Hierbij wordt ook gekeken naar de geboden ondersteuning voor de assortimentsgroep op de winkelvloer. De respondenten bestaan uit supermarktondernemers en -bedrijfsleiders.



Herkenbaar

Fred&Ed lukte het om een onderscheidende positie te verwerven in een merkloos en door private label gedreven AGF-schap. Dit dankzij Fred&Ed-snackgroente en -snoepfruit, dat Food Sense en The Greenery in 2010 gezamenlijk op de markt brachten. Snackgroente en snoepfruit zijn gezonde, verantwoorde en smaakvolle tussendoortjes, bedoeld voor kinderen en jongvolwassenen. Christ Spierings, accountmanager The Greenery: “We kozen voor groente en fruit die kinderen aanspreken vanwege de toegankelijke smaak en omdat ze klein en herkenbaar zijn. Zo bevat het Fred&Ed-assortiment tomaatjes, komkommertjes, paprikaatjes, blauwe besjes, mini appeltjes en toffe peertjes.”

Bovengemiddeld

Dat niet alleen consumenten, maar ook ondernemers dit soort acties waarderen, blijkt uit de resultaten van het Captain-onderzoek. Fred&Ed scoort niet alleen bovengemiddeld op het punt 'brengt vernieuwing en innovatie' (7,7 versus het categoriegemiddelde van 7,4), maar ook op de punten 'geeft goede ondersteuning van de productgroep in de media' (7,3 versus het categoriegemiddelde van 7,0) en 'goed uitgevoerde promoties' (7,3 versus het categoriegemiddelde van 7,0).
Meer informatie over Fred&Ed snackgroente en snoepfruit vindt u op de website
www.verseoogst.nl/fred-en-ed
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer