Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
ook bij AH in het schap

Bartlett lanceert grillaardappelen in EU en VS

Na het grote succes van de Albert Bartlett Rooster op de Britse markt, zal Albert Bartlett de aardappelen ook op de Amerikaanse markt lanceren. Ze zullen in de herfst in de Walmartwinkels liggen. Albert Bartlett, gevestigd in Airdrie, Schotland is een van de grootste aardappelleveranciers in het Verenigd Koninkrijk. Vanuit de vestiging bevoorraden zij de meeste topretailers met de bekende Albert Bartlettmerken: aardappelen zoals Rooster, Apache, Purple Majesty en Scotty Brand.


De vestiging in Airdrie

Begin dit jaar vertrokken John Hicks en William Jackson naar de Verenigde Staten om met hun partner Mountain King in Colorado, een Amerikaanse teler/verpakker, de Albert Bartlett Rooster verder te ontwikkelen voorde Amerikaanse markt.


De bekende Rooster-aardappelen

Tim Hammond, internationaal ontwikkelingsdirecteur bij het bedrijf, zei dat ze al vier jaar naar de Noord-Amerikaanse markt aan het kijken waren. "De Amerikaanse markt wordt gedomineerd door de Russet Burbank aardappelen, maar de laatste jaren zijn er duidelijk ook meer Europese variëteiten. We zullen onze Albert Bartlett Roosteraardappelen in eerste instantie met onze partner Mountain King lanceren, maar we gaan op zoek naar meer subpartners als het merk goed loopt. In het begin zullen we ons concentreren op het produceren van een kwaliteitsvolle aardappel."



Albert Bartlett lanceerde het Roostermerk onlangs nog breder in de EU. Albert Heijn in Nederland en Globus in Tsjechië hebben ze al in de schappen en ze zullen binnenkort ook in de Tsjechische Tesco-winkels liggen. In de herfst worden ze in Franse supermarkten gelanceerd. Alle aardappelen van Albert Bartlett worden lokaal geteeld met partners in de verschillende landen. Op dit moment is alleen de Rooster beschikbaar buiten het Verenigd Koninkrijk maar er zijn plannen om dit uit te breiden naar andere merken.



Tim is blij met de vooruitgang van het bedrijf en legt uit dat het selecteren van de juiste partners de sleutel tot succes is. "We hebben goede rassen van elke categorie, want elk land heeft verschillende behoeften wat betreft verpakkingspresentatie en gebruik en het is belangrijk de verschillen te begrijpen. We willen dat consumenten Albert Bartlett associëren met aardappelen van topkwaliteit voor een goede prijs."

De filosofie bij Albert Bartlett is zich te richten op wat de consument wil en van daaruit te werken en bovendien goede kwaliteit en een consistent product aan te bieden, waarop de consument kan vertrouwen.

Contact:
Tim Hammond
Albert Bartlett
Tel: 0044 1236 762 831
TimHammond@albertbartlett.com
www.albertbartlett.com
Publicatiedatum: