Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Om als markthandelaar te overleven moet je innovatief blijven"

Kookdemo asperges bij markthandelaar Kommer Tanis groot succes

Sinds twee jaar staat Kommer Tanis op diverse markten in het midden van het land . Ondanks dat er veel markthandelaren stoppen in de groentebranche, weet Kommer zich toch verzekerd van een groeiende omzet. Kommer heeft hiervoor een logische verklaring: "Het persoonlijke contact met de klant is het belangrijkst. Daarnaast moet je zorgen dat je een kwalitatief goed en gevarieerd assortiment hebt. Dus verkoop ook Honingtomaatjes op de markt en we hebben bijv. een Zumex sinaasappelpers en een ananas-snijder."



"Je moet de mensen steeds weer proberen te verrassen. Laatst had ik schitterende frambozen-aardbeien, via Gert Bouman van van Ravenswaaij, mijn groothandel. Je verkoopt er geen tientallen van, maar het is leuk om de mensen eens iets anders te laten proeven."



"Het is belangrijk voor je zaak dat je innovatief blijft en met je klanten mee ontwikkelt. Wat dat betreft, was het aanbod van Aceera om een kookdemonstratie te houden op onze markt in Breukelen, een kolfje naar mijn hand. Op vrijdag 18 mei j.l. kwam een kok, Jurgen van de Steen, allerlei variaties laten zien met asperges koken. Asperge-lolly's, asperge-roomsoep met gerookte paling, aspergesalade met gerookte kip en nog meer lekkere recepten vielen zeer in de smaak bij de klanten op de markt.
Gecombineerd met een full-colour advertentie en een redactioneel stuk in het Var-nieuwsblad zorgde dit voor veel klanten en belangrijker, nieuwe klanten maakten kennis met ons."



"Natuurlijk zijn wij als groenteboer op de markt ook lid van het AGF-servicepunt en van hun decoratiematerialen hebben we graag gebruik gemaakt. We hebben deze actie gecombineerd met de actie van het HBD, de verrukkelijke aspergeweken.
Ook op onze website, www.tanis.versvooru.nl ,hebben we hier aandacht aan gegeven en je zag een behoorlijk aantal bezoekers. Al met al een geslaagde actie."

"Uiteraard verdien je de kosten van dit alles niet in een week terug, maar aan het begin van het belangrijke zacht fruitseizoen hebben we onszelf toch weer even op de kaart gezet. En dan heb ik het nog niet eens over de goodwill, die je gekweekt hebt bij je vaste klanten en hopelijk ook bij je nieuwe klanten", aldus de handelaar.
 
"Je hebt af en toe deze dingen nodig, zeker na zo'n koud en nat voorjaar, waarbij toch aardig wat mensen niet naar de markt komen. Niemand wil, dat straks alleen de supermarkten nog AGF verkopen. Dus je zult ook gebruik moeten maken van de marketing-tools, die supermarkten ook gebruiken. Maar wij hebben het voordeel van onze kennis en korte lijnen naar de teler. Er is zeker nog steeds een goede boterham te verdienen op de markt, maar alleen maar twee kroppen sla voor een euro verkopen is niet meer voldoende."
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer