Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Alle ingrediënten voor een vruchtbare beurs zijn aanwezig in MECC Maastricht

2012 editie Horecavakbeurs BBB staat als een huis

De 58e editie van de BBB, dé horecavakbeurs voor Zuid-Nederland van 30 januari t/m 2 februari 2012 in MECC Maastricht, staat als een huis. Het hoog aantal voorgeregistreerden laat zien dat er zeer positief gereageerd wordt op de uitgebreide randprogrammering en terugkomst van diverse A-merken op de beursvloer. Sinds de recente nauwe samenwerking met ’s lands grootste horecavakbeurs Horecava, is de BBB meer dan ooit op de provincies Limburg, Noord-Brabant en Zeeland gericht. Dit maakt de beurs tot dé horecavakbeurs voor Zuid-Nederland.

Niet alleen de beursbezoekers zullen naar verwachting met name uit deze provincies afkomstig zijn, ook de exposanten hebben zich met hun afzetmarkt speciaal op deze regio gericht. Opvallend is de terugkeer van diverse nationale A-merken, waaronder Eijsink Afrekensystemen, A Brand New Day en Diversy. Dit, alsmede het feit dat op de BBB alle facetten voor een succesvolle bedrijfsvoering aanwezig zijn, zal ervoor zorgen dat horeca-ondernemers en leidinggevende/beslissingsbevoegde horeca-professionals uit de segmenten restaurant, café/bar/discotheek, hotel en fastservice hun weg weten te vinden naar de BBB.

Openingsprogramma ‘De horeca grenzeloos gastvrij’

Eén uur voordat de beursvloer opengaat voor bezoekers, wordt de BBB 2012 officieel geopend door Ronald Giphart. Tijdens deze besloten bijeenkomst geeft de (culinaire) auteur een presentatie over zijn nieuwe boek ‘Eten, drinken en slapen bij grote sterrenkoks’. Tevens houdt Giphart een interview met Lodewijk van der Grinten (Algemeen Directeur Koninklijke Nederland) en René Hanssen (Algemeen Directeur MECC Maastricht). Aansluitend wordt de Columbus Trofee uitgereikt.

 Nieuw dit jaar is het BBB Theater. Dit centraal op de beursvloer gelegen themaplein is dé plek op de beursvloer waar gedurende de gehele dag door de bezoekers inspiratie kan worden opgedaan. Diverse partners, waaronder Hyves, Koninklijke Horeca Nederland (KHN), Misset Horeca, 2Personen en duurzaam initiatief Fill the Cup, verzorgen er alle beursdagen een uitermate boeiend programma rondom belangrijke onderwerpen, die de horeca bezighouden.

 Ook het Food Plaza is nieuw op de BBB. Op dit in stijl neergezette plein presenteren aanbieders van streekproducten hun waren. Op het bijbehorende terras is het goed vertoeven. Er wordt volop de mogelijkheid geboden om van de streekproducten te genieten.
Hofleverancier Carl Siegert, DeJong Cheese, Gijs, Livar, Henri, GIJS StreekSelecties en Bettinehoeve Geitenkaas zullen hier de smaakpapillen van de bezoeker verrassen.

 Liefhebbers van speciaalbieren kunnen op het Bierplein terecht. Brouwers uit binnen- en buitenland tonen hier hun beste en meest opvallende bieren. De brouwerijen, die de BBB bezoekers kennis laten maken met hun met gevoel voor traditie en vakmanschap gebrouwen producten zijn: Brasserie Lefebvre, Brouwerij Broeder Jacob, Brouwerij Schneider, Brouwerij Huyghe, Brouwerij de Vliegende Valk, Brouwerij Kronenbourg 1664, Brouwerij Sint Christoffel en Castle Brewery van Honsebrouck.

 Op het Columbus Plein, in het leven geroepen door MECC Maastricht en Horeca Projectburo Mise en mede mogelijk gemaakt door Deli XL en Ecolab, Levens, trekken opmerkelijke concepten de aandacht. Dit jaar staat het plein in het teken van synergie, innovatie en beleving.
Naast de finalisten van de Columbus Trofee bemannen diverse bedrijven er een innovatieve stand. De Columbus Trofee is een aanmoedigingsprijs voor horecaleveranciers die op geheel eigen, en daardoor vaak onconventionele wijze succesvol zijn. De prijs wordt op maandag 31 januari voor de negende keer uitgereikt. Empaso Europe, Flexotels, Admirror en StarCuisine zijn nog in de race.

 Voor het 33e jaar op rij organiseert Stichting Europa Culinair (SEC) het Grand Concours Culinaire International Maastricht. Op het in een nieuw jasje gestoken kookpodium wordt op maandag 30 januari door zowel de witte- als zwarte brigade gestreden om de Tuscho Wisselbokaal. Op dinsdag 31 januari om de Ecolab Wisseltrofee. Op woensdag 1 februari om de Lebouille Valkenburg Grand Prix Wissel Trofee en op donderdag 2 februari om de Oester Trofee.

 Ook het Nationaal Kampioenschap Biertappen vindt weer plaats op de beursvloer van de BBB. Op woensdag 1 februari gaan 25 finalisten, waaronder titelverdediger Rudi Spanjers, de strijd voor deze felbegeerde titel met elkaar aan. Vakmanschap en passie komen samen in deze enerverende strijd.
De biertappers zijn dit jaar voor het eerst live op scherm te volgen.

 Niet louter vanwege de sympathie van de BBB-organisatie voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO), maar zeker ook vanwege de relevantie voor beursbezoekers, is er dit jaar volop aandacht voor dit thema. Zo organiseert duurzaam initiatief Fill the Cup een sessie in het BBB Theater en presenteert het zich gedurende alle beursdagen in de hoofdentree van MECC Maastricht.
Ook de Voedselbank presenteert zich met een stand met ‘duurzame voornemens omzetten in maatschappelijk verantwoorde daden’ als doelstelling.

Kijk voor het volledige beursprogramma en overige actuele informatie op www.bbbmaastricht.nl.
Publicatiedatum: