Uitbreiding hoofddirectie

Bart Merkus nieuwe commercieel directeur The Greenery

Op 9 januari 2012 treedt Bart Merkus (44) toe tot de hoofddirectie van The Greenery als statutair commercieel directeur. De hoofddirectie bestaat dan uit Philip Smits (algemeen directeur), Albert Knol (financieel directeur) en Bart Merkus (commercieel directeur). De huidige ontwikkelingen bij de grote retailklanten in binnen- en buitenland, de ontwikkelingen in de sector aan telerszijde en de verdere uitbouw van de internationale strategie zijn aanleiding voor de uitbreiding van de hoofddirectie met een commercieel directeur. De commercieel directeur is verantwoordelijk voor de resultaten van de product units en de sales units in de verschillende markten en marketing. Hij bepaalt het commerciële beleid en zorgt voor afstemming tussen product units, sales units en marketing.

Algemeen directeur Philip Smits: "Onze strategie is gericht op marktbenadering vanuit productspecialismen en product marketing. Door hierop te excelleren, willen wij onze telers/leveranciers aan de ene kant en onze retailklanten aan de andere kant toegevoegde waarde bieden. De werkervaring van Bart Merkus bij diverse gerenommeerde bedrijven en sterke merken, vergroot onze commerciële kennis en slagkracht om onze marktleidersrol verder uit te bouwen”.

Carrièrepad

Bart Merkus startte zijn loopbaan begin jaren negentig bij Heineken. Na verschillende
(inter)nationale commerciële rollen binnen Heineken, maakte hij in 2001 de overstap naar Mars Inc. als commercieel directeur. Van 2004 tot 2010 was hij algemeen directeur bij Koninklijke Verkade N.V. Tot voor kort bekleedde hij de interim-functie directeur strategie en commercie bij Westland Kaas Groep B.V.

The Greenery

Ruim 900 aangesloten teeltbedrijven zijn via Coöperatie Coforta U.A. eigenaar van The Greenery B.V. inclusief haar dochterbedrijven. Coöperatie Coforta U.A. telt eind 2011 1.631 werknemers en realiseerde een omzet van 1,84 miljard euro. Met haar twee afzetbedrijven en dochterondernemingen levert het bedrijf een jaarrond assortiment verse groente, fruit en paddenstoelen zowel voor haar klanten als haar leveranciers. Zij heeft als doel toegevoegde waarde te creëren ten behoeve van de leden van Coöperatie Coforta door een resultaatgerichte marktbenadering en het realiseren van een goede uitbetaalprijs.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven