Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

4,85 miljoen keer blijk van waardering

Deze week worden 4,85 miljoen werknemers blij gemaakt met een kerstpakket. Dat verwacht het Voorlichtingsbureau Kerstpakketten. De omzet van de sector wordt geraamd op 200 miljoen euro. Hiermee stabiliseert de totaalmarkt zich op het niveau van vorig jaar.

De gemiddelde waarde van het kerstpakket bedraagt 42 euro. 75% van het aantal kerstpakketten bestaat uit een traditioneel pakket. 25% van de kerstpakketten is een zogenaamd "eigen keuze pakket". Het kerstpakket is en blijft favoriet bij Nederlanders. Uit een peiling op www.infokerstpakket.nl, de website van het Voorlichtingsbureau Kerstpakketten, geeft 92% van de respondenten aan dat het kerstpakket van werkgevers aan werknemers een goede traditie is die zeker in stand gehouden moet worden.

Oer-Hollandse thema's zijn populair. Bovendien wordt het kerstpakket dit jaar meer dan ooit beïnvloed door maatschappelijke ontwikkelingen. Een bruikbare inhoud staat centraal. Duurzaamheid gaat een steeds grotere rol spelen. Net als pakketten waarmee een goed doel wordt ondersteund. Dit sluit aan bij de traditionele kerstgedachte. Tevens worden lekkere, luxueuze etenswaren positief ontvangen. Bijzondere koffie- en theesoorten bijvoorbeeld, maar ook chocolade en koekjes of een mooie wijn. Typische winterse pakketten met een spel, tafelhaard of warme plaid om de koude winterse dagen gezellig mee door te komen zijn populair. Traditie is de inspiratiebron en sterke waarden van vroeger krijgen nieuwe impulsen.

Over Stichting Voorlichtingsbureau Kerstpakketten
Stichting Voorlichtingsbureau Kerstpakketten zet zich sinds haar oprichting in voor het behoud van de traditie van kerstpakketten voor werknemers. Door middel van voorlichting en in gesprek te gaan met de overheid ondersteunt de stichting het kerstpakket als waardevol onderdeel van de Nederlandse werkcultuur. Dat ook de overheid het maatschappelijke belang onderkent, blijkt uit de fiscale regeling voor kerstpakketten. Het kerstpakket in natura voor werknemers is tot een waarde van 70 euro vrijgesteld van loonbelasting en premies. De stichting is een initiatief van diverse partijen uit de markt.

Publicatiedatum: