Berlijn – Tijdens de FRESHCONEX 2012 in Berlijn presenteert het Business Forum van 8 tot en met 10 februari de actuele trends en innovaties op het gebied van verse convenience groente en fruit. De derde beursdag (10 februari) staat geheel in het teken van technologie en productontwikkeling.
Daniel Kretzschmar, Produce Chain Manager bij Nunhems (een van ’s werelds grootste groentezaden leveranciers), zal tijdens het Business Forum de nieuwste innovaties presenteren en in zijn voordracht beschrijven hoe de ontwikkeling van nieuwe soorten in zijn werk gaat. Robert Verloop, Senior Vice President Marketing bij Naturipe Farms LLC, zal op zijn beurt de actuele branchetrends presenteren en een inschatting van de toekomstige ontwikkeling geven.
Een belangrijke factor voor een succesvolle verdere ontwikkeling van de verse convenience sector is houdbaarheid. Simon Matthews, General Manager bij AgriCoat NatureSeal Ltd. en Sayandro Versteylen, Director Product Technologies bij Paper Pak Industries, vertellen in hun voordracht op welke wijze nieuwe technologische oplossingen hieraan bij kunnen dragen, wat er in de toekomst te verwachten valt en welke invloed dit op de productkwaliteit zal hebben.
Op de eerste beursdag van de FRESHCONEX 2012 (8 februari) is het hoofdthema van het Business Forum ‘Nieuwe marketingkansen voor verse convenience groente en fruit’. Het hoofdthema op 9 februari luidt ‘levensmiddelenveiligheid’. Op alle drie de dagen is er volop mogelijkheid voor het uitwisselen van meningen en ideeën tussen de sprekers en internationale branchevertegenwoordigers. De meest actuele informatie over het Business Forum kunt u online vinden op de website: www.freshconex.de / Events.