Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Winnaars kiezen voor Schulp

De verkiezing van Beste Groenteman van Nederland leverde twee kleurrijke winnaars op. Bij de categorie gevestigde handel won Marco’s Groente & Fruit uit Julianadorp en bij categorie ambulante handel won Pieter van Vliet uit Rijnsburg. Beide winnende ondernemers werken al jaren naar volle tevredenheid met de vruchtensappen van Schulp.

Marco Dijkema vertelt de Schulp sappen naast de losse verkoop ook veel te gebruiken in cadeaumanden. Hij geeft aan meer flessen te verkopen als hij de sappen laat proeven. Ook andere acties om de verkoop te ondersteunen scoren goed: in het voorjaar verkocht Marco een volle pallet van de actietray’s met Schulp-sapglazen.


Pieter van Vliet

Ook Pieter van Vliet geeft aan dat het laten proeven duidelijk omzetverhogend werkt. Hij gebruikt een zelfgemaakt tapsysteem om acht verschillende smaken te kunnen laten proeven. Hierdoor verkoopt hij bij goed weer op een drukke zaterdag ruim 75 flessen. Pieter: “Vooral kinderen willen graag proeven en die hebben natuurlijk een positieve invloed op de ouders!”.

Al ruim tien jaar worden bij Marco’s Groente & Fruit in Julianadorp de Schulp vruchtensappen verkocht, naar volle tevredenheid van Marco: “Het is prima spul en een geschikt product uit het randassortiment om actiematig extra klanten naar de winkel te trekken. Ik heb het op ooghoogte staan, boven de gesneden groenten. Daarnaast nog bij de kassa voor de impulsaankoop. ”


Marco Dijkema

Ook Pieter van Vliet verkoopt al heel wat jaren de vruchtensappen van Schulp in zijn verkoopwagen. Hij heeft hiervoor een Schulp presentatiemeubel aangeschaft die hij ’s morgens altijd even opbouwt buiten zijn kraam. Pieter: “Van het schudden tijdens transport of een regenbuitje tijdens het verkopen krijgen de etiketten niets, dus ziet het er altijd keurig uit. Het op- en afbouwen vraagt wat aandacht, maar het is echt een meerwaarde voor je kraam.”

Hardlopers zijn volgens Pieter smaken als Appel & Perensap, maar ook Appel & Vlierbessensap en Appel & Aardbeiensap. Marco geeft aan dat zijn klanten inmiddels wel hun eigen voorkeuren hebben en zodoende verkoopt hij van de diverse smaken ongeveer evenveel. Beide ondernemers hebben inmiddels ook kennis gemaakt met de nieuwe smaakvariant van Schulp: Appel & Frambozensap. Pieter: “Een fris-fruitige vruchtensap, die behalve lekker ook nog eens gezond is. Daar kan ik bij mijn klanten zeker mee aankomen!”.

Publicatiedatum: