Witlofkwekerij LOF:

"Retailers moeten witlof beter presenteren in schappen"

Er wordt weinig gevarieerd met de presentatie van witlof door de retailer. De verpakkingen zijn hetzelfde en er worden nauwelijks kant-en-klaarproducten met witlof aangeboden. Dat moet anders, vinden ze bij witlof-kwekerij LOF. Onder andere door meer voorbewerkte witlof aan te bieden. Dit meldt de Levensmiddelenkrant.

Dat er weinig variatie in het product zelf is, valt nog wel te begrijpen. Er zijn wel
meerdere witlofrassen, maar die zien er allemaal eender uit. Van de enige afwijkende variant, roodlof, is maar een ras beschikbaar. Daardoor is het drie keer zo duur om roodlof te telen en wordt dit product eigenlijk alleen gebruikt in de horeca.

Margriet de Vries, verantwoordelijk voor communicatie bij witlof-kwekerij LOF, heeft wel een aantal ideeën om witlof meer smoel te geven. "We doen nog te weinig met witlof als voorbewerkte groente. Witlof wordt nog te vaak in krimpfolie gepresenteerd, terwijl wij liever een flowpack zien. We willen zelf een 500-grams verpakking ontwikkelen en eenpersoonsporties. Aan de schapindeling in de winkels kan ook nog wel het een en ander gebeuren: we moeten keuze creëren voor de consument."

De kwekerij zet sinds een jaar de eigen producten af bij inkooporganisaties en, in toenemende mate, bij supermarkten zelf. En dat moet ook, zegt Geert Langerak. Hij doet de marketing voor LOF en is van mening dat de teler en de retailer samen voor een mooi pakket agf in het schap moeten zorgen. "Het verschil met vroeger is dat wij nu het aanbod en de vraag zelf af moeten stemmen. Dat is nog wel eens lastig, maar het gaat steeds beter."

Bron: Levensmiddelenkrant


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven