Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Landbouwdeskundige:

"Chileense appelmarkt moet zich meer richten op belangrijke markten"

Volgens een onderzoek van het Bureau van Landbouw Studies (ODEPA) moeten Chileense appelexporteurs zich duidelijker promoten en zich meer richten op belangrijke markten zoals Rusland. Rusland is goed voor 15,2% van de wereldwijde import in 2010. Het aandeel van Chili is daarin maar klein, slechts 3%.

Volgens de onderzoeker zou de Chileense appelmarkt meer moeten samenwerken. "Men moet gezamenlijk optreden bij nieuwe uitdagingen in de markt en ik mis die organisatiestructuur", zegt hij. De appelmarkt zou kunnen leren van organisaties zoals het Chileense avocadocomité en het Chileense kiwicomité.

Wat betreft marketing zou volgens de expert meer kunnen verbeteren. Zaken zoals een nieuwe verpakking en promotiecampagnes zijn zijns inziens onmisbaar. Naast Rusland zijn ook Indonesië, Thailand en het Midden-Oosten interessante markten.

De belangrijkste appelexporteurs zijn China (14,2% aandeel), Chili (11,4%), Italië (10,9%) VS (10%) en Polen (9,2%).

Bron: FreshFruitPortal 
Publicatiedatum: