



Abonneren
Vacatures
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Ervaring in Mexicaanse tuinbouw
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
Top 5 - gisteren
- Nieuw-Zeelandse coöperatie koopt kas van de familie Levarht
- "Groenteprijzen in Spanje corresponderen nog niet met snel dalende prijzen in Nederland"
- Aanstaande maandag massale staking in Duitsland: "Alle sectoren doen mee"
- "Kleine stagnatie uienprijs was de eerste terugval van het jaar"
- Martens Asperges werkt samen met Fruitbedrijf Huids aan verdere ontwikkeling eigen afzet
Top 5 - afgelopen week
- "Zoals de prijzen nu zijn, heb ik nog nooit meegemaakt"
- “Dit is een winkel die al 30 jaar niet meer bestaat”
- "We kunnen als kleinere coöperatieve een mooi alternatief zijn voor twijfelende telers"
- Conservenfabriek moet onterecht ontslagen directeur miljoen betalen
- "Prijsniveau Egyptische uien dichtbij Hollandse"
Top 5 - afgelopen maand
- MSC neemt grootste containerschip ter wereld in de vaart
- "Zoals de prijzen nu zijn, heb ik nog nooit meegemaakt"
- “We hebben een ongelofelijk eerste jaar achter de rug”
- "Gelukkig is er meer begrip bij klanten dat tariefverhogingen onontkoombaar zijn"
- "Dankzij onze focus op reefers kunnen klanten tot 's avonds bestellen voor levering de volgende ochtend"
Weer
Consument vindt duurzaamheid lastig aspect
Duurzaamheid faalt als kwaliteitskenmerk en als verkoopargument. Dit heeft slechts voor een deel te maken met een gebrek aan kennis over duurzaamheid bij de consument, geringe motivatie en afleiding of tijdsdruk tijdens het boodschappen doen. Veel aspecten van duurzaamheid zijn slechts in beperkte mate persoonlijk relevant voor consumenten. Dit geldt zelfs voor kinderarbeid en diervriendelijkheid. Daarnaast wordt duurzaamheid geassocieerd met argumenten die vooral betrekking hebben op de toekomst: "de leefbaarheid van onze planeet voor toekomstige generaties".
Klik hier voor het volledige artikel van GS1
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector: