Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Consument vindt duurzaamheid lastig aspect

Consumenten betalen niet voor duurzaamheid. Op een kleine groep die-hards na, kiezen de meeste consumenten uitsluitend voor duurzaam geproduceerde goederen en diensten wanneer die worden gepercipieerd als kwalitatief minstens even goed en niet duurder dan het reguliere product.

Duurzaamheid faalt als kwaliteitskenmerk en als verkoopargument. Dit heeft slechts voor een deel te maken met een gebrek aan kennis over duurzaamheid bij de consument, geringe motivatie en afleiding of tijdsdruk tijdens het boodschappen doen. Veel aspecten van duurzaamheid zijn slechts in beperkte mate persoonlijk relevant voor consumenten. Dit geldt zelfs voor kinderarbeid en diervriendelijkheid. Daarnaast wordt duurzaamheid geassocieerd met argumenten die vooral betrekking hebben op de toekomst: "de leefbaarheid van onze planeet voor toekomstige generaties".

Klik hier voor het volledige artikel van GS1
Publicatiedatum: