Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"besloten zelf geen initiatieven meer te ondernemen"

Philip Smits verwacht niet veel meer van bundeling

Algemeen directeur Philip Smits verwacht niet veel meer van bundeling. Dat zegt hij in het novembernummer van Coöperatie. "In 2009 waren er tenslotte ook gesprekken die op niets zijn uitgelopen omdat het in 2010 beter ging. Bij slechte prijzen worden er weer gesprekken gevoerd, maar zodra het weer goed gaat is het ieder voor zich. We hebben besloten om zelf geen initiatieven meer te ondernemen ten aanzien van bundeling, maar we hebben The Greenery/Coforta wel zo ingericht dat we een uitstekende basis hebben voor structurele bundeling.”

Als voorbeeld van toegevoegde waarde noemt Smits het snacktomaatconcept Snoeptomaatjes, een samenwerking tussen The Greenery en de telersvereniging Greenco: “We hebben gezamenlijk de snackmarkt geopend. Een telersvereniging kan dat niet alleen, op een dergelijke partij zit een grote retailer niet te wachten. Maar in samenwerking geloven we. Dat betekent dat we openstaan voor telers die innovatief zijn en geloven in toegevoegde waarmee we samen producten en concepten kunnen ontwikkelen. En vooral producten waarmee je in het buitenland furore maakt. De combinatie van The Greenery met de reputatie voor voedselveiligheid en beschikbaarheid, met een product dat zich onderscheidt met smaak, kleur en vorm, is ijzersterk.”

Bron: Coöperatie
Publicatiedatum: