


Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- MSC neemt grootste containerschip ter wereld in de vaart
- "Zoals de prijzen nu zijn, heb ik nog nooit meegemaakt"
- “We hebben een ongelofelijk eerste jaar achter de rug”
- "Dankzij onze focus op reefers kunnen klanten tot 's avonds bestellen voor levering de volgende ochtend"
- "Het Belgische aanbod kan de situatie in de groenten hier doen kantelen"
Weer
'Consumenten moeten diepvries meer als eerste keuze gaan zien'
Volgens Iglo weten nog te weinig mensen dat diepgevroren groenten meer vitaminen bevatten dan verse groenten en groenten in blik of pot. De campagne Field Fresh moet daar verandering in brengen. Iglo stelt overigens dat de campagne niet alleen het eigen merk moet bevoordelen, maar de hele diepvriessector.
Volgens Roybin is het is een lang proces om hier een omslag in te maken. "We beseffen heel goed dat consumenten niet ineens die keuze maken. Maar het is wel van belang dat dit proces langzaam op gang komt voor de hele diepvriessector. Ik denk dat andere merken er ook belang bij hebben dat het imago verbetert. In Groot-Brittannië hebben ze al jaren ervaring met diepvriesgroenten en daar is het gelukt om de consumenten te overtuigen", aldus Roybin.
De diepvriesgroenten van Iglo zijn op dit moment overigens alleen verkrijgbaar bij de supermarktketens Albert Heijn, C1000, Jumbo en Super de Boer. Roybin wil de Iglo-producten ook in de schappen van de Superunie-leden. Behalve in het segment diepvriesgroenten wil Iglo met dit stramien ook de vismarkt pakken. Met Sea Fresh wil de diepvriesgigant de kwaliteit en het imago van gevroren vis verbeteren. "Het gaat dan niet om de vitaminen die bewaard blijven; bij vis gaat het vooral om de smaak", vertelt Roybin.
bron: Levensmiddelenkrant
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector: