'Consumenten moeten diepvries meer als eerste keuze gaan zien'

Iglo wil dat consumenten diepvries meer als eerste keuze gaan zien. Daartoe heeft het de campagne Field Fresh gelanceerd. 'Het probleem is dat mensen diepvries niet associƫren met vers. Ze zien het nu nog te veel als een tweede keuze. Terwijl het juist wel vers is', aldus marketing directeur Oliver Roybin tijdens de presentatie van de campagne in de Icebar in Amsterdam.

Volgens Iglo weten nog te weinig mensen dat diepgevroren groenten meer vitaminen bevatten dan verse groenten en groenten in blik of pot. De campagne Field Fresh moet daar verandering in brengen. Iglo stelt overigens dat de campagne niet alleen het eigen merk moet bevoordelen, maar de hele diepvriessector.

Volgens Roybin is het is een lang proces om hier een omslag in te maken. "We beseffen heel goed dat consumenten niet ineens die keuze maken. Maar het is wel van belang dat dit proces langzaam op gang komt voor de hele diepvriessector. Ik denk dat andere merken er ook belang bij hebben dat het imago verbetert. In Groot-Brittanniƫ hebben ze al jaren ervaring met diepvriesgroenten en daar is het gelukt om de consumenten te overtuigen", aldus Roybin.

De diepvriesgroenten van Iglo zijn op dit moment overigens alleen verkrijgbaar bij de supermarktketens Albert Heijn, C1000, Jumbo en Super de Boer. Roybin wil de Iglo-producten ook in de schappen van de Superunie-leden. Behalve in het segment diepvriesgroenten wil Iglo met dit stramien ook de vismarkt pakken. Met Sea Fresh wil de diepvriesgigant de kwaliteit en het imago van gevroren vis verbeteren. "Het gaat dan niet om de vitaminen die bewaard blijven; bij vis gaat het vooral om de smaak", vertelt Roybin.

bron: Levensmiddelenkrant

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven