Bewustwording van gezonde amandelen groeit in VK
De campagne van het ABC volgde naar aanleiding van uitgebreid klanten- en marktonderzoek. Dit toonde aan dat de Britse snackmarkt, één van de grootste ter wereld, behoefte had aan gezonde, natuurlijke snacks. De veelzijdige campagne richt zich met behulp van onder andere pr, media partnerships, printcampagnes en online reclame, op voedings- en gezondheidsbewuste vrouwen.
Om het oogstseizoen van 2011-2012 te beginnen, zijn er nieuwe print advertenties geïntroduceerd. Londense taxi's werden helemaal bedekt met afbeeldingen van de Californische amandelen om zo de doelgroep op uiterst zichtbare wijze te bereiken en om hen eraan te herinneren dat amandelen een makkelijke en verstandige snack zijn. Deze reclamecampagne wordt ook in de taxi's voortgezet. Zo zijn de chauffeurs geïnstrueerd om de kernboodschap van California almonds’ nog een keer te herhalen terwijl ze de passagiers die tot de doelgroep behoren een zakje amandelen geven. Deze taxi's zullen drie maanden door het centrum van Londen circuleren.
De campagne in het Verenigd Koninkrijk maakt deel uit van een goed georganiseerd jaar lang programma waarin ook de Franse en Duitse markt aan de beurt komt met als doel de consumenten, voedingsdeskundigen en mensen werkzaam in de gezondheidssector bewust te maken van de voordelen van amandelen en zo de vraag naar dit product te verhogen.
Bron: westernfarmpress.com