Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Consumenten herkennen minder keurmerken

Driekwart van de Nederlandse consumenten weet niet waar de verschillende keurmerken op voedingsmiddelen voor staan. Vorig jaar was 54 procent niet op de hoogte van het doel van de keurmerken. Verder is het vertrouwen in keurmerken bij consumenten sinds 2010 gedaald, blijkt uit resultaten van onderzoeksbureau Market Response. In vergelijking met vorig jaar letten consumenten nog steeds evenveel op keurmerken als ze boodschappen doen. Opvallend is echter dat in 2010 nog 43 procent van de klanten vertrouwen in keurmerken en dat deze groep dit jaar gedaald is naar 30 procent. Ook vinden consumenten dat keurmerken meer op elkaar lijken (65 procent) dan vorig jaar (41 procent).

Bron: Levensmiddelenkrant
Publicatiedatum: