Consumenten herkennen minder keurmerken

Driekwart van de Nederlandse consumenten weet niet waar de verschillende keurmerken op voedingsmiddelen voor staan. Vorig jaar was 54 procent niet op de hoogte van het doel van de keurmerken. Verder is het vertrouwen in keurmerken bij consumenten sinds 2010 gedaald, blijkt uit resultaten van onderzoeksbureau Market Response. In vergelijking met vorig jaar letten consumenten nog steeds evenveel op keurmerken als ze boodschappen doen. Opvallend is echter dat in 2010 nog 43 procent van de klanten vertrouwen in keurmerken en dat deze groep dit jaar gedaald is naar 30 procent. Ook vinden consumenten dat keurmerken meer op elkaar lijken (65 procent) dan vorig jaar (41 procent).

Bron: Levensmiddelenkrant

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven