Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Syntens brengt kweker en ijssalon in contact met designer

Oranje paprika-ijs wint Design Pressure Cooker

Clevers IJssalon uit Grubbenvorst en Kwekerij Hermans-Walter uit Sevenum zijn winnaar geworden van de Design Pressure Cooker Agrofood (DPC) 2011. In het nieuwe ZLTO gebouw in 's-Hertogenbosch gingen elf Agrofoodondernemers aan de slag met designers en dit leverde tal van nieuwe foodconcepten op.

Gedurende de hele dag zag organisator Jenk de Jong van Syntens de inspiratie uit de snelkookpan spuiten. “Het thema was niet voor niets creatief broeden met
ontwerpers. De deelnemers werkten de hele dag aan nieuw design voor hun product, verpakking, uitstraling en/of strategie. De kracht van de DPC is het op korte termijn
realiseren van resultaten.” Doel van de DPC is om ontwerpers en ondernemers op een laagdrempelige manier te stimuleren om samen te werken.



Winnend concept

De deelnemers van het winnend paprika-ijsconcept werden bijgestaan door de
designer Andmore vormgeving. Zij heeft de vormgeving voor een nieuw logo voor het
oranje paprika-ijs ontwikkeld en twee nieuwe verpakkingen: een mooi ijsdoosje voor
op de Floriade 2012 en een handzame ijsrol voor de horeca.

Innovativiteit, creativiteit en haalbaarheid

11 ondernemers en 1 team, namelijk de Wageningen UR met 4 studenten Fooddesign
van de HAS, werden gekoppeld aan designers. Syntens Innovatiecentrum heeft
eerst de vragen van de ondernemers geanalyseerd en ze gekoppeld aan deze
ontwerpers. De ontwerpvragen liepen sterk uiteen. De deelnemers hebben aan het
einde van de dag hun concrete resultaten aan een drie koppige jury gepresenteerd. Ze werden beoordeeld op innovativiteit, creativiteit, haalbaarheid en concept.

DPC Agrofood

De DPC® Agrofood is een activiteit van Syntens in kader van het Agrofood-programma van het ministerie van EL&I. Doel is om binnen de groep van agrofood-ondernemers meer bewustzijn te creëren rondom de kansen die het samenwerken met ontwerpers biedt. Omdat nog te weinig bedrijven zich van de voordelen bewust zijn, beogen wij binnen dit initiatief bedrijven en ontwerpers bij elkaar te brengen om concrete resultaten op te leveren: nieuwe producten, nieuwe dienstverlening en nieuwe ‘experiences’. Kortom: innovaties, winst en succes voor beide partijen.
Publicatiedatum: