Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Urs Luder, directeur GKE:

"Kanzi heeft zijn plek gevonden"

Tholen - Het seizoen van de Kanzi appel is in volle gang. "We zijn goed op pad. Het verloopt vanaf de eerste dag overal fantastisch goed", vertelt Urs Luder van Greenstar Kanzi Europe. "In de Benelux en ook daarbuiten horen we alleen maar positieve geluiden. Er is sprake van een stijgende vraag en als dit zo doorgaat, gaan we een goed seizoen tegemoet."

Kanzi kwam in 2005 commercieel op de markt. "We zijn nu bezig in alweer het zesde verkoopseizoen", geeft de directeur aan. Tot nu toe is het volume elk jaar gestegen. "Vergeleken met vorig seizoen is het behoorlijk omhoog gegaan. Op Europees niveau is er sprake van een volumestijging van 30%." Urs legt uit dat niet alleen het areaal stijgt maar ook de volumes per boom steeds hoger liggen.

De oogst van andere appelrassen in Nederland en België liggen dit jaar hoog en er is sprake van een mooie oogst. Urs realiseert zich dat er zeker sprake is van competitie tussen de verschillende appelvariëteiten. "Maar we merken dat het appelmerk Kanzi erg geliefd is en ondertussen zijn plek heeft gevonden. We zien dat consumenten de appel waarderen en zijn in de fase beland waarin ze specifiek naar dit appelmerk gaan vragen. Via de website vroegen consumenten wanneer de appel weer zou komen."



"Kanzi onderscheidt zich door de heerlijke smaak", vervolgt hij zijn verhaal. "We hebben veel consumentenonderzoek gedaan en Kanzi wordt zeer gewaardeerd om zijn heerlijke zoetzure smaak en verleidelijke rode kleur. Ook wordt deze appel niet snel melig en blijft lang stevig. Het zijn eigenschappen die de huidige consument wil."

Kanzi is niet alleen in Europa verkrijgbaar. Ook in Noord-Amerika, de VS, Australië, Nieuw-Zeeland, Chili en andere delen van het Zuidelijk Halfrond wordt Kanzi vermarkt. "Het appelmerk wordt in steeds meer landen geïntroduceerd en gepromoot, het is echt een wereldspeler aan het worden." Het valt Urs op dat Kanzi ook in het Zuiden in populariteit toeneemt. "Het loopt daar ook goed, we zien dat de appel breed inzetbaar is." Ook over de prijs heerst tevredenheid. "We vinden het belangrijk dat een goede prijs wordt ontvangen. We doen het uiteindelijk voor de telers."



Voor meer informatie:
Urs Luder
Greenstar Kanzi Europe (GKE)
Tongersesteenweg 152
B-3800 Sint-Truiden
België
Tel.: +32 (0) 11 67 06 11
Fax: +32 (0) 11 67 27 76
www.kanziapple.com