Russische producenten hebben de prioriteit

RUSLAND – Locale agf-producten doen het steeds beter dankzij de hogere prijzen en krijgen meer aandacht van Russische retailers. Zij geven de voorkeur aan AGF uit Rusland, Oekraïne en Wit-Rusland, zegt Irina Sinelnikova, hoofd van Alga Trade Company’s, omdat de producten uit die regio’s kwalitatief goed zijn. Tot 85% van hun zomerproducten komen uit Rusland en Oekraïne. In de winter daalt dat naar 60%. 

Alga Trade Company’s
Het bedrijf werd opgericht in de jaren 90 als verkoper van tomaten en appelen uit Zuid Rusland. In 2000 tekende het bedrijf haar eerste contract met een retailer in St. Petersburg. Sinds die tijd richt het bedrijf zich op de verkoop aan grotere supermarkten. Het bedrijf heeft een gekoeld distributiecentrum aan de rondweg van St. Petersburg waardoor leveringen gemakkelijker gedaan kunnen worden. 
Alga verkoopt in de winter tot wel 1.000 ton appelen per maand. Maar ook tomaten verkopen erg goed. De tomaten komen uit de Krasnodar regio (in Rusland), Wit-Rusland, Israël, Nederland en Spanje.

Tomatenspecialist
Het bedrijf is continu op zoek naar vernieuwingen. Zo importeren ze als eerste de Kumato variant naar St. Petersburg. Ook kwamen ze met cocktailtomaten uit Nederland. De tomaten zijn verpakt in shakers en zijn bedoeld als gezond tussendoortje. Het wordt verkocht onder de naam ‘Shaker-baker’. In de zomer verkoopt het bedrijf watermeloenen, aardbeien (lokaal uit Krasnodar of uit Oekrainë, Nederland en Finland) en steenfruit. Per week importeert Alga een aantal containers met appels, peren, komkommers, paprika’s, sla, aardappelen, worteltjes, avocado’s, enz. 

bron: eurofresh-distribution.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven