'Belgische kwaliteit tegen Hollandse prijzen.' Onder deze leus opent Albert Heijn woensdag 26 oktober haar tweede vestiging in België, in het dorpje Stabroek. De opening van het eerste filiaal van de Zaanse grootgrutter kreeg veel media-aandacht. Maar wat is er waar van de geruchten over een de prijzenoorlog die AH zou ontketenen bij de buren?
De gekte rond de eerste Belgische vestiging van AH in Brasschaat is redelijk snel weggeëbd. In de eerste maand moesten klanten nog buiten wachten omdat het binnen te druk was. Uit heel Vlaanderen kwamen mensen boodschappen halen. Zo druk is het nu niet meer. Toch zal niemand ontkennen dat de winkel een succes is. Maar de klanten komen niet meer van heinde en ver. Dankzij de bonuskaart weet AH dat de meeste vaste klanten afkomstig zijn uit dorpen in de buurt.
Lees het volledige artikel op de website van RNW.

Abonneren
Vacatures
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
- Uit de oude doos: "Alleskunner" Hans Rijnhout
- Perenoogst 2022 zal naar verwachting onder het Europese potentieel blijven
- Agro Businessclub Westland krijgt kijkje in de keuken bij Growers United
- Ruim 26 jaar cel geëist tegen hoofdverdachte voor afpersen en aansturen aanslagplegers De Groot fresh group
- Ton van Veen (Jumbo) over overnames, retailmedia en stijgende prijzen
Top 5 - afgelopen week
- Van Oers United opereert voortaan onder een nieuw label: Primeale United
- Frank van Kleef treedt terug uit directie Royal Pride Group
- Fotoreportage Finse supermarkten
- "Belgische veilingen onverminderd populair bij Hollandse kopers"
- Supply manager verruilt vaste baan in het fruit voor ziekenhuisschip Global Mercy