Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aandeel Aldi op Britse markt stijgt met 20,5%

De Duitse winkelketen Aldi blijft haar greep op de Britse consument verstevigen. Tesco en Dunnes Stores komen moeizaam mee. De grote verliezers zijn SuperValu en Superquinn. De cijfers van supermarkten, vastgesteld door Kantar Worldpanel in Ierland, laten zien dat in de 12 weken voor 2 oktober 2011 Aldi’s marktaandeel 4,5% was. Dat is een stijging van 26,5%. De volgende grote stijging was van Tesco met een stijging van 3% en een marktaandeel van 27,8%.

Kantar Worldpanel commercieel directeur, David Berry, zei dat hoewel de prijzen stijgen, de markt er weinig van merkt. De reden daarvoor is, volgens Berry, dat de consument bewust goedkopere producten is gaan kopen. Superquinn, onlangs aangeschaft door de Musgrave Group, heeft haar marktaandeel zien dalen van 11,2% naar 5,8%. Musgrave’s hoofdmerk, SuperValu, blijft het ook slecht doen. De groei van Aldi, Tesco en Lidl zou liggen aan de duidelijk “lage prijs, hoge kwaliteit” boodschap die de drie ketenen uitdragen. Ook heeft Aldi onlangs nieuwe winkels geopend.

Dunnes Stores heeft de afgelopen drie maanden toch nog een lichte groei meegemaakt. Deze ommekeer zou kunnen komen door de focus die Dunnes Stores legt op familiebesparingen. Zo was er een “7 Everyday Family Dinners for 40 Euro” aanbieding.

Publicatiedatum: