Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
kortingsbonnen ingezet in prijzenoorlog met Tesco en Asda

Sainsbury’s gaat mee in de prijzenoorlog

De Britse retailer Sainsbury’s gaat een stap verder in de prijzenoorlog. De supermarkt brengt de prijzenstrijd voor kerst naar de kassa’s. Het belooft om de prijzen van 12.000 producten die Tesco en Asda verkopen, te evenaren. Sainsbury maakt gebruik van de zelfstandige prijsvergelijker BrandView om direct te berekenen hoeveel de klant extra heeft uitgegeven ten opzichte van de andere twee supermarkten. De klant krijgt dan een kortingsbon met de waarde van dat verschil. Dit systeem word ingevoerd na een succesvolle test in 12 winkels in Noord Ierland. De consument moet minimaal 20 Pond uitgeven en de kortingsbon is twee week geldig. Online winkelen valt niet onder de actie.

De actie is niet de eerste in deze prijzenoorlog. Zo deed Tesco de 500m Pond Big Price Drop actie, waarbij ze de prijzen van 3000 producten, zoals brood, melk en verse groenten en fruit, naar beneden deden. Dit vlak voordat ze hun verkoopcijfers presenteerden, die in de afgelopen twintig jaar niet meer zo slecht waren geweest. Asda reageerde met kortingen bij haar tankstations.

Mike Coupe, Sainsbury’s commerciële directeur, zei: “In tegenstelling tot onze concurrenten vragen wij niet van onze klanten het moeilijk werk te doen en onze prijzen te controleren. We weten hoe vervelend het is om thuis allemaal informatie in te moeten voeren en daarna pas een bon uit te kunnen printen.”
“We zijn zo zeker, dat onze producten goedkoper zijn, dat we graag het rekenwerk doen voor onze klanten”

Sainsbury heeft een onderzoek gepubliceerd, wat laat zien dat Britten erg veel moeite doen het goedkoopste wc-papier te vinden. Sommigen zijn twee maanden van hun gehele leven bezig met het doorzoeken van supermarkten om maar het goedkoopste papier te vinden.

Bijna de helft (47%) geeft toe twee of meer supermarkten per week te bezoeken in hun zoektocht naar de beste prijzen. De producten, waar ze het meest naar op zoek zijn, zijn: Huishoudartikelen (76%), vlees (66%), verse groenten en fruit (64%), wc-artikelen (64%) en ingeblikte of verpakte producten (56%)

Publicatiedatum: