



Abonneren
Vacatures
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Ervaring in Mexicaanse tuinbouw
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
Top 5 - gisteren
- Nieuw-Zeelandse coöperatie koopt kas van de familie Levarht
- "Groenteprijzen in Spanje corresponderen nog niet met snel dalende prijzen in Nederland"
- Aanstaande maandag massale staking in Duitsland: "Alle sectoren doen mee"
- "Kleine stagnatie uienprijs was de eerste terugval van het jaar"
- Martens Asperges werkt samen met Fruitbedrijf Huids aan verdere ontwikkeling eigen afzet
Top 5 - afgelopen week
- "Zoals de prijzen nu zijn, heb ik nog nooit meegemaakt"
- “Dit is een winkel die al 30 jaar niet meer bestaat”
- "We kunnen als kleinere coöperatieve een mooi alternatief zijn voor twijfelende telers"
- Conservenfabriek moet onterecht ontslagen directeur miljoen betalen
- "Prijsniveau Egyptische uien dichtbij Hollandse"
Top 5 - afgelopen maand
- MSC neemt grootste containerschip ter wereld in de vaart
- "Zoals de prijzen nu zijn, heb ik nog nooit meegemaakt"
- “We hebben een ongelofelijk eerste jaar achter de rug”
- "Gelukkig is er meer begrip bij klanten dat tariefverhogingen onontkoombaar zijn"
- "Dankzij onze focus op reefers kunnen klanten tot 's avonds bestellen voor levering de volgende ochtend"
Weer
kortingsbonnen ingezet in prijzenoorlog met Tesco en Asda
Sainsbury’s gaat mee in de prijzenoorlog
De actie is niet de eerste in deze prijzenoorlog. Zo deed Tesco de 500m Pond Big Price Drop actie, waarbij ze de prijzen van 3000 producten, zoals brood, melk en verse groenten en fruit, naar beneden deden. Dit vlak voordat ze hun verkoopcijfers presenteerden, die in de afgelopen twintig jaar niet meer zo slecht waren geweest. Asda reageerde met kortingen bij haar tankstations.
Mike Coupe, Sainsbury’s commerciële directeur, zei: “In tegenstelling tot onze concurrenten vragen wij niet van onze klanten het moeilijk werk te doen en onze prijzen te controleren. We weten hoe vervelend het is om thuis allemaal informatie in te moeten voeren en daarna pas een bon uit te kunnen printen.”
“We zijn zo zeker, dat onze producten goedkoper zijn, dat we graag het rekenwerk doen voor onze klanten”
Sainsbury heeft een onderzoek gepubliceerd, wat laat zien dat Britten erg veel moeite doen het goedkoopste wc-papier te vinden. Sommigen zijn twee maanden van hun gehele leven bezig met het doorzoeken van supermarkten om maar het goedkoopste papier te vinden.
Bijna de helft (47%) geeft toe twee of meer supermarkten per week te bezoeken in hun zoektocht naar de beste prijzen. De producten, waar ze het meest naar op zoek zijn, zijn: Huishoudartikelen (76%), vlees (66%), verse groenten en fruit (64%), wc-artikelen (64%) en ingeblikte of verpakte producten (56%)
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector: