Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Appelactie op Belgische scholen tegen kanker

Zoals ieder jaar organiseert Kom op tegen Kanker in oktober de actie 'Kom op Appels'. Van 10 tot 28 oktober worden massaal appels verkocht in de basisscholen. Appels zijn lekker en gezond, maar er is meer: Met de opbrengst van 'Kom op Appels' kunnen een heleboel kinderen met kanker jaarlijks op vakantiekamp, een week waarin ze samen met lotgenoten even hun ziekte kunnen vergeten. Ketnet zet zijn schouders onder de actie. De jonge artiesten van 'Junior Eurosong' hebben dit jaar de campagnesingle en bijhorende videoclip gemaakt: 'Appels eten'.

De Juniors brengen hun liedje in primeur in 'Ketnet King Size' op zaterdag 8 oktober. Daarmee is 'Kom op Appels' officieel gelanceerd. Vanaf dan wordt de videoclip geregeld uitgezonden op Ketnet. Ook 'Karrewiet' en de wrap zetten 'Kom op Appels' in het zonnetje. De actie 'Kom op Appels' gaat van start in 'Ketnet King Size' op zaterdag 8 oktober. De Juniors brengen dan in première hun campagnelied Appels eten.

Daarnaast is er in 'Ketnet King Size' een gesprek met Robbe, een van de kankerpatiëntjes, die afgelopen zomer dankzij Kom op Appels, op vakantiekamp kon. Robbe is dit jaar, samen met de Juniors, het boegbeeld van de actie. Vanaf dan en gedurende de hele verdere actieperiode (tot 28 oktober) wordt de videoclip van 'Appels eten' veelvuldig uitgezonden op Ketnet.

Op maandag 10 oktober vertelt Robbe in 'Karrewiet', het nieuwsmagazine van Ketnet, over zijn ziekte en over het belang van het vakantiekamp voor kankerpatiëntjes. Er is ook een reportage over dat kamp. Ook de wrappers besteden geregeld aandacht aan 'Kom op Appels' en aan het belang van gezond eten en een gezonde levensstijl met veel beweging en sport. Appelpakketten bestellen kan via de school van 10 tot 28 oktober. Een pakket bevat twee kilogram appels en de Ketnetsingle 'Appels eten'. De artiesten van 'Junior Eurosong' promoten in het liedje het eten van groenten en fruit. Kom op Appels is het jaarlijkse initiatief waarmee 'Kom op tegen Kanker' leerlingen van het basisonderwijs aanmoedigt tot een gezondere levenshouding. De verkoop van appels staat daarin centraal. De opbrengst wordt gebruikt om jonge kankerpatiëntjes te steunen in hun strijd tegen de ziekte. Dankzij de inzet van de scholen kunnen ze op vakantiekamp, waar ze voldoende energie bijeensprokkelen om er weer stevig tegenaan te gaan.

Alle informatie over Kom op Appels is vanaf maandag 10 oktober ook terug te vinden op de website www.komopappels.be.

Bron: TV-visie.be
Publicatiedatum: