Fotoreportage nieuwe locatie Rungis

"Niet de grootte maar de diepte van ons assortiment is bijzonder"

Tholen - Sommige horeca-ondernemers hebben het de laatste jaren zwaar. "Vooral bij een aantal ondernemers in het hogere segment ligt de omzet lager", laat Francis Zonneveld Piek van horecaleverancier Rungis weten. "In het hoge segment zie je dat gasten minder vaak uit eten gaan. Maar gasten willen de keer, dat ze een restaurant bezoeken, wel iets heel speciaals voorgeschoteld krijgen."


Gert Jan en Francis Zonneveld Piek en Johan Poortvliet

Rungis is altijd op zoek naar innovaties en nieuwe producten. "Zolang je kunt onderscheiden, blijf je ontwikkelen." De AGF groothandel is specialist voor de horeca in aardappelen, groenten en fruit. "We moeten het, in tegenstelling tot onze collega's op het handelscentrum, niet van de volumes hebben. Juist de diepte van het assortiment maakt Rungis bijzonder", vertelt Francis. "Zo hebben we niet één soort bloemkool, maar vijf soorten. Daarnaast hebben we naast het verse assortiment ook bewerkte producten zoals sap en ook truffels in pot." De groothandel heeft een wisselend assortiment van in totaal 2000 producten. "We werken het liefst met seizoensproducten en adviseren onze klanten seizoensgebonden in te kopen."

Klik hier voor een fotoreportage.

Ruim een halfjaar geleden verhuisde Rungis naar een andere locatie, omdat zowel de loods als de kantoorruimte te klein werd. De loods is nu vele malen groter en we hebben meerdere koelcellen voor de verschillende bewaartemperaturen." Francis vertelt dat ook de laaddocks een echte vooruitgang zijn. De snijderij wordt hier eveneens gevestigd. "Hier kunnen we voorlopig vooruit."



Exclusief eten blijft de trend

Rungis levert aan eetcafé tot sterrenrestaurant. "Vooral in het hogere segment zien we dat er steeds luxere producten op de markt komen en dat die ook sterk wisselen", merkt Francis op. "Daarnaast zie je ook dat van hele normale producten iets speciaals wordt bereid." Mensen gaan dan wel minder uit eten, maar willen volgens haar wel exclusief eten. Naast de bijzondere producten denkt Rungis ook in moeilijke tijden mee met hun klanten. "Voor bijvoorbeeld het maken van soep hoeven de producten er niet top uit te zien maar ze moeten wel smaakvol en vers zijn ", legt ze uit. "Daarom leveren we ook klasse twee, de zogenaamde Du Marché lijn."

Positief is het feit dat het aandeel groenten en fruit in een gerecht steeds groter wordt. "Er gaan steeds meer vrouwen uit eten en het percentage vegetariërs neemt toe", verklaart ze. "De lappen vlees maken plaats voor groenten en daar kunnen wij wat mee."



Innovaties en ontwikkelingen

Gert Jan Zonneveld Piek is voor Rungis altijd op zoek naar innovaties en nieuwe producten. "Wij signaleren gastronomische trends en zorgen ervoor dat de chefs daarvan op de hoogte blijven", laat Francis weten. "We komen steeds weer nieuwe producten tegen met een mooi verhaal, die niet mogen ontbreken in ons assortiment." Zo is Rungis onlangs gestart met wildkruiden. Een gepassioneerde herborist plukt in de natuur wildkruiden op bestelling voor een specifieke klantengroep. "We werken met mensen, die met passie hun beroep uitoefenen. Niet de kwantiteit maar de kwaliteit is belangrijk", besluit ze.

Klik hier voor een fotoreportage.

Voor meer informatie:
Rungis
Francis Zonneveld Piek
Handelscentrum ZHZ 48
2991 LD Barendrecht
Tel: 0180-617899
info@rungis.nl
www.rungis.nl

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven