Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kwaliteitsafdeling REO Veiling op bezoek bij Demargro

"Guy De Meyer: "Dagelijks 30 medewerkers bezig met ompakken groenten en fruit"

De kwaliteitsafdeling van de REO Veiling was op bedrijfsbezoek bij Demargro, een belangrijke exporteur van verse groenten en fruit in onze regio. De grote flexibiliteit op elk niveau van de bedrijfsvoering, eigen aan de Vlaamse exporthandel, viel de afdeling het meest op. Het deed hen bovendien deugd te zien dat de koper resoluut kiest voor Flandria producten.


Guy De Meyer

Grote flexibiliteit

Wij danken zaakvoerder Guy De Meyer voor zijn gastvrijheid en deskundige uitleg. Demargro heeft ruim 35 jaar ervaring in de wereld van verse groenten en fruit. Het exportbedrijf werkt volgens de HACCP-normen en is koper op alle Belgische veilingen waar hij elke dag bij voorkeur gecertificeerde Flandria producten aankoopt.

Zaakvoerder Guy De Meyer gaf eerst uitleg over de vijf divisies van zijn onderneming. Daarna mochten we rondkijken in de loodsen, frigo’s en werkateliers. De grote flexibiliteit binnen de bedrijfsvoering viel ons het meest op tijdens de rondgang. Dat kwam vooral tot uiting in de verpakkingsafdeling. We zagen hoe losse prei er wordt verpakt in de meest diverse verpakkingen. Van netzakken 5 kg van de eindklant, over gebusselde prei 1 of 2 kg tot ingekorte prei, op iedere marktvraag wordt een pasklaar antwoord gegeven. In de zomer ligt de nadruk op tomaat.


Bundeling van de preistengels

"Grootwarenhuizen willen zich steeds meer profileren en onderscheiden in de markt door een uitbreiding van hun productenassortiment en een groter aanbod van verpakte producten. Bij ons zijn dagelijks een 30-tal medewerkers bezig met het herverpakken van groenten en fruit. Zich onderscheiden in de markt gebeurt eveneens door een specifieke meerwaarde toe te voegen aan een verpakt product.



Een mooi voorbeeld daarvan is dat we in staat zijn om prei, sla en tomaten te verpakken onder de merknaam van een klant en met barcodes", verduidelijkte bedrijfsleider Guy De Meyer. De bedoeling van ons bedrijfsbezoek was de exporthandel beter te leren kennen, met speciale aandacht voor haar eigen manier van het verhandelen van groenten en fruit en welke aspecten daarbij voor het exportbedrijf van belang zijn op het vlak van kwaliteit, certificatie en sortering. Dat deze koper resoluut kiest voor Flandria producten bevestigt alvast zijn bedrijfsstrategische keuze voor een maximale klanttevredenheid.

Bron: REO Actueel
Publicatiedatum: