
Voor 2011 staan toen van deze zendingen gepland voor verschillende importeurs.

Op 29 juni wordt voor de achtste keer de jaarlijkse tentoonstelling van de Pakistaanse mango's gehouden bij de Kamer van Koophandel, Den Haag op 29 juni 2011. De tentoonstelling wordt georganiseerd door de commerciële afdeling, Ambassade van Pakistan in samenwerking met de Trade Development Authority van Pakistan.
Op de tentoonstelling zullen meer dan 10 variëteiten van Pakistaanse mango's worden tentoongesteld en mag er geproefd worden. Naast een mango stand, opgezet door de Commerciële afdeling van de Ambassade, zullen zeven toonaangevende leveranciers / exporteurs van mango's uit Pakistan hun producten presenteren. De vakbezoekers bestaan uit groothandels, distributeurs, importeurs, retailers en winkelketens uit de agf-branche. Daarnaast zijn het Corps Diplomatique, de hoogwaardigheidsbekleders van de Nederlandse overheid en consumenten, met name uit de Pakistaanse expat gemeenschap uitgenodigd om de tentoonstelling te bezoeken.

Nederland de toegangspoort naar Europa
De heer Tariq Iqbal Puri, Chief Exectuive TDAP, zegt dat Nederland een toegangspoort naar Europa is voor de vruchten handel en 's werelds tweede grootste importeur en re-exporteur van mango's. "Dit jaar zijn wij begonnen met een uitgebreid promotieplan voor de mango, waaronder een mango tentoonstelling op 29 juni in Den Haag, een in-store promotie van mango's in de Hanos-een van de grootste ketens in Europa gespecialiseerd in restaurant, en een bezoek van een delegatie van Pakistaanse fruit exporteurs naar Nederland."In Den Haag zei de heer Aizaz Chaudhry, Ambassadeur van Pakistan: "De Pakistaanse mango is beroemd om zijn aantrekkelijke kleur, verleidelijke geur en heerlijke smaak, maar tot nu toe wordt het fruit vooral geconsumeerd in de Zuid-Aziatische etnische segment van de markt. Echter, is er een groeiende vraag en consumptie van Pakistaanse mango's in de mainstream markt."
Muhammad Ashraf, Commercieel Counselor: "We hebben de implementatie van een agressieve marketing strategie om Pakistaanse mango's te bevorderen in de mainstream markt. De mango tentoonstelling wordt georganiseerd als een jaarlijks terugkerend evenement in Nederland sinds de laatste drie jaar, voor mango-exporteurs uit Pakistan en de importeurs in Nederland. We werken aan de strategie om de smaak van Pakistaanse mango's in de mainstream markt te ontwikkelen. Met een consistente strategie tijdens de laatste twee jaar, is de export van Pakistaanse mango naar Nederland gestegen met 43%", zei hij. "De Pakistaanse mango is nu verkrijgbaar bij meer dan 100 winkels in Nederland."
