Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Vertegenwoordigers hebben verstand van zaken"

Telrol: Grootste labelconverter in Nederland en Benelux

Telrol is een toonaangevende fabrikant van een breed scala aan etiketten tegen uiterst concurrerende prijzen, of het nu gaat om blanco of full colour etiketten, etiketten op vellen, wijnglaslabels of biologisch composteerbare etiketten.

Het bedrijf werkt voor sommige wereldwijde retailbedrijven, maar is niet erg bekend. "Dat gaat zeker veranderen in de toekomst", volgens de eigenaren Ton Jacobs en Hoessein Hadaoui, aangezien het bedrijf van plan is wereldwijd te gaan uitbreiden.


Eigenaren Hoessein Hadaoui en Ton Jacobs


Met een omzet van ongeveer 30 miljoen euro en een verwachte groei van 40% in 2011 mag Telrol zich de grootste label converter in Nederland en Benelux noemen. Telrol's activiteiten zijn georganiseerd door de Labelmakers Group. Telrol is gespecialiseerd in food, verse producten en retail en ontving recent het hygiëne certificaat BRC/IOP.

Een aspect waarmee Telrol zich onderscheidt van hun concurrenten is de expertise van hun vertegenwoordigers. Volgens één van de eigenaren neemt men geen verkopers aan maar juist experts die verstand van zaken hebben. Ze weten waar ze mee bezig zijn. Als ze bijvoorbeeld een klant met aardbeien hebben, weten ze waar ze vandaan komen, hoe ze groeien en waar en hoe ze opgeslagen worden."

Markt trends in fresh food en retail sectoren duwen Telrol nu verder naar Europa en Afrika. "Het is belangrijk dat we ons presenteren in landen zoals Spanje, Italië, Frankrijk, Egypte en Marokko", geeft Hoessein aan.

Op dit moment is er een nieuwe vraag vanuit de retailsector. Men wil graag op de verpakking meer productinformatie en het gewicht geplaatst hebben. Het bedrijf gaat hier zeker op inspelen, aangezien ze grote klanten in deze sector hebben.
Doordat men voldoende overleg en steun heeft van de klanten kan hier samen aan worden gewerkt.



De productie wordt gecontroleerd door een Management Informatiesysteem. Bijna alles kan met dit systeem worden gepland. Het planningssysteem voert 1000 orders per week uit en er wordt 2 tot 3 dagen vooruit gewerkt. Recent is machine monitoring geïmplementeerd: men kan bijvoorbeeld volgen hoelang machines werken en wat de kosten zijn. De volgende investering zal een een volledig automatische handling warehouse zijn, waardoor nog meer automatisch kan worden vervoerd en opgeslagen.

Bron: Labels&Labelling
Publicatiedatum: