"België: groenten- en fruitconsumptie verhoogd door 'All day long"

Belgen eten gemiddeld te weinig groenten en fruit. Daarom startte de volledige groente- en fruitsector eind 2008 de campagne All day long. En mét succes: over de laatste twaalf maanden kocht de doelgroep 27% meer verse groenten en fruit t.o.v. het referentiejaar 2006. De campagne scoorde bovendien sterk op vlak van herkenning en bracht duidelijk de boodschap over. Een prima uitvalsbasis dus om vanaf midden 2011 een vervolg te breien aan deze All day long-campagne.



Doelstellingen

De nationale campagne All day long wil de consument inspireren om meer groenten en fruit te eten. Het Vlaams Instituut voor Gezondheidspromotie legt de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid op 250-300 g groenten en 2 à 3 stukken fruit. In de praktijk consumeert de gemiddelde Belg respectievelijk slechts 40 en 47% van de aanbevolen hoeveelheid (Belgische voedselconsumptiepeiling 2004). Met de All day long-campagne wil men de consument helpen zijn groente- en fruitverbruik te verhogen. Daarvoor werken we rond de zes eetmomenten, voorgesteld door leuke klokjes. Telkens zijn er recepten en praktische tips aan gekoppeld. Daarnaast spelen we ook de seizoenseffecten uit in de campagne, door de klemtoon te leggen op typische seizoensproducten.

De campagne mikt vooral op jonge gezinnen waarbij de ouders onder de 35 jaar zijn. Deze jonge ouders vormen meteen ook een voorbeeldfunctie voor hun kinderen. Daarnaast krijgen ook de schoolgaande jeugd en adolescenten zelf extra aandacht in de campagne.

Voor meer informatie: www.alldaylong.be


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven