Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Damesbladen en TV-koks kunnen voor verkoopstijging zorgen
Langfruit heeft jaarrond exoten in het assortiment
Tholen – Bij Langfruit in Venlo hebben ze met 500 producten jaarrond exoten in het assortiment, waarbij het zwaartepunt van de afzet ligt van medio november tot mei als er weer Europese meloenen en druiven op de markt komen, met een wat hogere omzet voor de komende feestdagen. Volgens André Lamers van Langfruit is de vraag naar exoten niet extreem veel hoger voor de feestdagen, al wordt er meer exotisch tafelfruit, zoals babybananen, gekocht en gebruikt de horeca wat meer exoten in en bij de gerechten.
Voor de komende periode heeft Langfruit een mixpakket met o.a. Carambola, Physalis, etc. samengesteld voor de foodservice. Ook zijn er volgens André altijd verrassingen in de vraag, als er in de damesbladen recepten staan voor de feestdagen of als er een Duitse TV-kok een gerecht aanbeveelt met speciale ingrediënten, kan de vraag explosief toenemen. Zo hadden ze enkele jaren terug een grote vraag naar verse haricotsverts en toen ze er voor het volgende seizoen helemaal klaar voor stonden bleef de grotere vraag uit.
Langfruit is leverancier van 200 tot 300 dagelijkse klanten voor de foodservice die niet de grote volumes afnemen maar wel een breed assortiment exoten willen als onderdeel van een totaalpakket groenten en fruit. De exoten, die zo nodig snel ingevlogen kunnen worden, moeten dagelijks beschikbaar zijn voor onze klanten die daarmee regionaal in Europa hotels en restaurants beleveren. Van omzetverlies door de recessie is niets te merken, maar gaan voor de retail de volumes toenemen en de aanvoer per boot wordt binnengehaald, zoals bij asperges en Physalis, dan komen aldus André Lamers door de toenemende concurrentie de marges onder druk te staan.