"Logische stap in 'laagste-prijzenverhaal"

Colruyt komt met 'Prijsbarometer'

Warenhuisketen Colruyt introduceert de ‘Prijsbarometer’ om klanten een duidelijk idee te geven van wat winkelen bij Colruyt kan opleveren. Colruyt noemt het een logische stap in hun laagsteprijzenverhaal. Concurrent Delhaize beklemtoont dat een Delhaize-klant "totaal anders koopt" dan een Colruyt-klant, terwijl Carrefour vooral vragen heeft bij de manier waarop Colruyt de prijzen vergelijkt.

Met de Prijsbarometer gaat de prijzenoorlog tussen de grote drie supermarkten van ons land een nieuwe fase in. Colruyt vergelijkt al langer dan vandaag zijn prijzen met die van de concurrenten in de streek en publiceerde op zijn website de zogenoemde prijsindex. De communicatie van het prijsverschil zal voortaan nog directer gebeuren.

Per Colruyt-winkel vergelijkt Colruyt op een bepaalde dag en voor bepaalde productgroepen zijn prijzen met die van de super- en hypermarkten Delhaize en Carrefour, en van de harddiscounters Aldi en Lidl in de streek. De methode is volgens Colruyt gecertificeerd door Quality Control, een onafhankelijk instituut voor kwaliteitscontrole.

Voor nationale merken vergelijkt Colruyt met hetzelfde product bij Delhaize, Carrefour of Lidl. Voor vlees, groenten en fruit vergelijkt de winkelketen per soort. En in de categorie 'goedkoopste producten' vergelijkt Colruyt de eigen producten die het logo 'Goedkoopste in dit assortiment' dragen met de 365-producten van Delhaize en het Discount-gamma van Carrefour.

De resultaten van de Prijsbarometer worden regelmatig vernieuwd. Op www.colruyt.be staan altijd de meest recente gegevens. Klanten zullen regelmatig bovenaan op hun kasticket het resultaat zien van de meest recente prijsvergelijkingen.

Bron: Vilt.be
 

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven