Traditioneel wordt in de supermarkten wijn op land ingedeeld in het schap. Maar het blijkt dat veel klanten het moeilijk vinden om een keuze te maken uit het wijnaanbod . Daarom heeft C1000 het wijnschap ingedeeld op smaak. Uniek in de Nederlandse supermarkten. Klanten hebben de keus uit 6 categorien. In rood is dat rond & soepel en vol & krachtig. In wit en rosé hebben klanten keus uit droog & fris of fruitig & zoet.
Samenwerking met wijnmagazine By the Grape
Om de lancering van de nieuwe indeling te vieren en omdat veel wijnen van C1000 een aanbeveling of prijs hebben gewonnen in de Wijnalmanak, Supermarktwijngids en/of De Grote Hamersma, krijgen klanten van C1000 bij besteding van 7,50 Euro aan niet-mousserende wijnen vanaf week 48 gratis het wijnmagazine “By the Grape” ter waarde van 5 Euro. Dit zolang de voorraad strekt. “De ontwikkelingen bij C1000 bevestigen dat de supermarktketen op een lovenswaardige manier met wijn bezig is. C1000 neemt wijn serieus en durft anders te denken, de ombouw van het wijnschap is daar een goed voorbeeld van”, aldus Derrick Neleman, initiatiefnemer van “By the Grape”Bron: Uw Supermarkt