



Abonneren
Vacatures
- Rozenplanner
- Ervaren Internationaal Salesmanager
- Int. Product- en Cropspecialist Propagation (opkweek)
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
Top 5 - gisteren
- "Vanaf maandagmorgen is het helemaal losgegaan op de uienmarkt"
- Omzet Vershal Boontjes in drie jaar tijd naar ruim 3,5 miljoen euro
- Eosta overgenomen door Anders Invest
- Eerste komkommers van Qcumber bij The Greenery geveild voor Kika
- "Costa Ricaanse meloenenseizoen start met meer Cantaloupe- en minder gele meloenen"
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Kick-off Colourfultaste 2011
Minous Apeldoorn, Trade & Shopper marketeer bij Campina, vertelde hoe Campina haar kernwaarden vertaald in promotiecampagnes. Centraal hierbij staat: melk afkomstig uit Nederland! Net als partijen in de groentesector heeft Campina te maken met machtige retailers. Volgens Minous Apeldoorn is dat soms lastig, maar kun je met een creatieve werkwijze veel bereiken. Daarnaast speelt kennis een cruciale rol in het contact met grote retailers. Om aan tafel te mogen zitten is alleen kennis van je product niet voldoende. Veel belangrijker is de kennis over je product in relatie tot de consument. Vanaf het moment dat je op dat niveau met de retailer spreekt, kan de relatie verder uitgebouwd worden.
In 2007 startte P8, in opdracht van de aangesloten paprikatelers, de paprikapromotiecampagne Colourfultaste.nl. In 2009 kon de campagne opgeschaald worden met behulp van financiële steun vanuit de EU voor een periode van drie jaar (2009 tot en met 2011). Inmiddels is een vervolgaanvraag ingediend bij de EU voor de periode 2012 tot en met 2014.De twee belangrijkste peilers van de Colourfultaste campagne zijn de activiteiten op de winkelvloer en PR-activiteiten.
Winkeldemonstraties worden door de retailer genoemd als meest effectieve middel om de consument te informeren en tegelijkertijd het product te laten kopen. Dit bleek ook bij de paprika winkeldemonstraties. Niet alleen in de week van de demonstraties schoten de verkoopcijfers omhoog, ook in de periode van 4 weken na de demonstratie was de paprikaverkoop nog tussen de 5 en 10% hoger. Met PR-activiteiten zoals persberichten, ontvangst van journalisten in de paprikateelt, aanwezigheid tijdens evenementen en in het oog springende acties wordt geprobeerd vrije publiciteit voor paprika te krijgen in kranten, damesbladen, culinaire bladen, vakpers, etc. Totaal zijn in Nederland en Duitsland tezamen met alle activiteiten ruim 6 miljoen consumenten bereikt.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector: