

Joost Sliepenbeek
"Vers, betaalbaar en lokaal"
Het merk C1000 bestaat al lang. Het bedrijf heette eerst Schuitema, maar in 2010 deed men afstand van die naam en veranderde het in C1000. C1000 is naast de AH de nummer twee in de markt. In 2003 stond de supermarktformule onder druk, men was minder succesvol en heeft ook marktaandeel verloren. In 2008 kwam er een nieuw management, en deze heeft besloten om weer terug te gaan naar de roots, naar 'het DNA van het merk C1000'. De pijlers die voor C1000 gelden zijn volgens Joost: 'Vers, betaalbaar en lokaal'. Joost gaf aan dat de prijzen van AGF bij de C1000 lager liggen dan bij de AH. In de toekomst verwacht hij ook dat het algemene prijsniveau lager wordt. Qua versheid staat C1000 op nummer 10 bij AGF. "Dit gaan we in de toekomst verbeteren; die positie moet sterker", aldus Joost.
C1000 heeft bijna altijd de kleur rood gevoerd. In 2006 was dit voor een tijd de kleur oranje, maar in 2009 besloot het management om weer terug te gaan naar het vertrouwde rood. Er worden in 2010 ongeveer 100 supermarkten omgebouwd als nieuwe 'rode' winkels. Daaronder vallen eigen 'oude' winkels en supermarkten van Super de Boer die dit jaar zijn overgenomen. De bedoeling is dat het versaanbod bij C1000 steeds verser wordt. Daarnaast wil C1000 de supermarkt zijn die de eerste nieuwe seizoensproducten aanbiedt.
