Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Retailers verliezen klant uit het oog'

Retailers hebben te weinig oog voor de relatie met de klant. Dat meldt service provider baZoeKa. Het gevaar bestaat dat als winkeliers niet opletten, zij op den duur de slag om de klant verliezen van de concurrentie op het internet.

"Doordat steeds meer klanten hun aankoopbeslissing laten afhangen van informatie die zij op het internet vinden, zijn winkeliers niet langer in staat de beslissing te beïnvloeden," zegt Mark Hekkelman, algemeen directeur van baZoeKa en specialist op het gebied van het retail en e-tailverkoopkanaal. "Zo loopt hij de gelegenheid mis om een duurzame relatie met zijn klanten op te bouwen."

Ook door het groter worden van de winkels en omdat mensen minder winkelvast zijn, is het voor winkeliers moeilijk geworden een duurzame relatie met zijn klanten op te bouwen. Hekkelman: "Met het groter worden van de winkelformules is de ondernemer verder van zijn klanten af komen te staan. En dat terwijl het onderscheidend vermogen van winkels in vergelijking met e-tail juist het kennen van en het contact met je klanten is."

Volgens Mark Hekkelman kunnen winkeliers het tij keren door te doen waar ze groot mee zijn geworden: "Een productaanbod dat aansluit bij de wensen van de klant, hoogwaarde service, maar vooral het verschaffen van gerichte informatie."

Bron: RetailNews
Publicatiedatum: