Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aanbiedingen in supermarkten blijven toenemen

In 2009 was een stijging van het aantal aanbiedingen zichtbaar. Supermarkten anticipeerden op de wereldwijde crisis en verkochten meer producten met korting. Om te zien of deze trend zich doorzet, heeft Yenom.nl het aantal wekelijkse aanbiedingen van de afgelopen maanden vergeleken met dezelfde maanden vorig jaar.

Yenom onderzocht 23 supermarktketens (Albert Heijn, Aldi, Attent, Boni, C1000, Coop, Deen, Dekamarkt, Dirk van de Broek, Em-Te, Golff, Hoogvliet, Jan Linders, Jumbo, Lidl, Nettorama, Plus, Poiesz, Sanders, Spar, Super de Boer, Supercoop en Vomar) over een periode van 30 weken (week 16 t/m 46). Gemeten over de hele periode blijkt het aantal aanbiedingen met 2,6% gestegen te zijn ten opzichte van 2010. Daarmee wordt de stijgende lijn doorgezet. Wanneer nader ingezoomd wordt op bepaalde supermarkten dan zijn er grote verschillen te zien. Twee supermarkten waar het aantal wekelijkse aanbiedingen sterk gestegen is in 2010, zijn Coop en Supercoop (stijging resp. 63% en 42%). Deze sterke stijging kan verklaard worden door het feit dat beide winkels dit jaar hun folder aangepast hebben en ook hun aanbiedingenbeleid. Andere supers waar het aantal aanbiedingen sterker dan gemiddeld is gestegen zijn AH, Dekamarkt en Jan Linders.

Bij de supermarkten van Vomar en Poiesz is echter juist een daling van bijna 15% te zien. Een duidelijke verklaring hiervoor ontbreekt. Geconcludeerd kan worden dat de trend van een stijgend aantal aanbiedingen zich in het 2e en 3e kwartaal van 2010 doorgezet heeft.

Bron: Yenom
Publicatiedatum: